آخرین خبرها

گزارشی از فعالیت های کمپانی رسانه ای جم، شبکه های من و تو، بی بی سی، صدای آمریکا، محبت و ولایت

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، حجت الاسلام سعید نوروزی دبیر حلقه هنر و رسانه دینی در این جلسه به بیان رصد و تحلیلی از فعالیت های اخیر کمپانی رسانه ای جم، شبکه های من و تو، بی بی سی، صدای آمریکا، محبت و ولایت پرداخت که خلاصه آن بدین شرح می باشد:

۱کمپانی جم

الف)شبکه جم بالیوود:

این شبکه به دوبله و پخش سریال ها و فیلم های سینمایی بالیوود می پردازد.در میان برنامه های اخیر این برنامه،سریال «پرواز» بیشتر مورد توجه این شبکه بوده و مورد تبلیغ بیشتری قرار گرفته است. فصل اول آن با ۱۳۰ قسمت به پایان رسیده و به زودی فصل جدید آن شروع خواهد شد. محوریت اصلی این سریال بر خیانت و نابودی بنیان خانواده است.

ب)شبکه جم سریز:

از مهمترین برنامه های این شبکه می توان به سریال مبتذل «شهرقشنگ» با کارگردانی مهدی مظلومی، کارگردان سریال طنز "بدون شرح" اشاره کرد.سریالی که قصد رقابت با سریال های طنز صداوسیما را دارد.

ج)شبکه جم فامیلی:

برنامه «مینیمال جم» این شبکه یک طنز اجتماعی است که هرهفته در قالب طنز، هنجارهای جامعه را مورد هدف قرار می دهد.از دیگر برنامه های این شبکه، «درگذر کتاب» است که قشر فرهیخته و فاضل جامعه را مخاطب خود قرار داده است.

د)شبکه جم تین:

یکی از خصوصیت های اخلاقی دوران نوجوانی گرایش به افضلیت است. این برنامه با سوء استفاده از این ویژگی، به تولید و پخش برنامه ای به نام "اینفوتایم" پرداخته است.

 

۲شبکه من وتو:

از جمله برنامه های نوظهور این شبکه برنامه «گپ تایم» است که به پشت پرده برنامه های این شبکه می پردازد که می تواند بسیار برای مخاطب جذاب باشد. از دیگر برنامه های این شبکه «شگفتی های تولد حیوانات» است که در قالب مستند حیات وحش به قبح شکنی مدنظر خود می پردازد.

برنامه «خانه های رویایی» نیز در راستای تبلیغ و ترویج معماری غربی فعالیت می کند.

در حوزه سبک زندگی نیز برنامه «جوفراست راهنمای خانواده» برای تربیت نسل آینده مطابق با فرهنگ غربی پخش می شود.

همچنین برنامه «شهبانو» برای مقابله با سریال «معمای شاه» بسیار مورد توجه این شبکه قرارگرفته است.

 

۳شبکه بی بی سی:

این شبکه در هفته گذشته در راستای اسلام هراسی سخنان مرکل صدراعظم آلمان را تیتر اخبار خود قرار داد.این شبکه همچنین با جنجال زیادی به اعتصاب غذا و مظلموم نمایی آرش صادقی(از جمله اغتشاشگران فتنه۸۸) پرداخت.

 

۴شبکه صدای آمریکا:

برنامه «تبلت» این شبکه و مجری شناخته شده آن «مسیح علی نژاد» با راه اندازی کمپین «بوسه های یواشکی» پروژه جدیدی را برای قبح شکنی و هنجارشکنی علنی در سطح جامعه راه انداخته اند.

 

۵شبکه محبت:

این شبکه تثلیثی مسلک حرکت مرموز نوینی را جهت تبلیغ مسیحیت در ایران با برنامه «چرا مسیحی شدم؟» دنبال می کند. این برنامه با دعوت از افرادی که ادعا شده جدیدا به این مکتب گرایش پیدا کرده اند، سعی میکند گرایش شدید مردم جهان به این مکتب را به مخاطب القا کند.

 

۶شبکه ولایت

این شبکه با پخش برنامه هایی چون «عصر ایمان» (با موضوع بررسی دیدگاه های اسلام و مسیحیت)، «ناگفته های ادیان» (باموضوع مسائل روانشناسی ادیان)، «تفسیرآسان» وهمچنین پخش مناظره هایی مانند مناظره  دکتر ابوالقاسمی و شیخ یوسف المصری پیرامون مبحث توحیدی، تنوع قابل توجهی به برنامه های خود بخشیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید