آخرین خبرها
تمایزات منابع علم فقه و علم اصول فقه
نشست تخصصی اصول و فلسفه فقه

برگزاری کرسی نقد «تمایزات منابع علم فقه و علم اصول فقه»

شبکه معالم ـ چهارمین نشست تخصصی اصول و فلسفه فقه به نقد «تمایزات منابع علم فقه و علم اصول فقه» اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، گروه پژوهشی فقه و حقوق اسلامی با هدف بررسی نیازهای کنونی و یافته های نوین علمی در عرصه اصول و فلسفه فقه، و کمک به تحول مدیریت شده در این عرصه، نشستهای تخصصی با عنوان «اصول و فلسفه فقه» را برگزار نموده است.

چهارمین نشست تخصصی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیف الله صرّامی، رئیس و عضو هیئت علمی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، و با عنوان «تمایزات منابع علم فقه و علم اصول فقه» برگزار خواهد شد.

استادان ناقد این نشست حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی، عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسن حائری، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و حجت الاسلام و المسلمین علی شفیعی، عضو هیئت علمی و مدیر گروه پژوهشی فقه و حقوق اسلامی دبیر علمی این نشست است.

کرسی نقد «تمایزات منابع علم فقه و علم اصول فقه» ساعت 9:30 صبح روز پنجشنبه  1 بهمن ماه در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود.

گفتنی است، سومین نشست از سلسله جلسات توسعه و تکمیل دانش اصول فقه و دانش فقه با حضور حضرت آیت الله واعظ زاده و پژوهشگران ، اساتید و دانش پژوهان در اتاق جلسات دفتر برگزار شده است.

آیت الله واعظ زاده با اشاره به مطلبی از آیت الله بروجردی اظهار داشت: آیت‌الله بروجردی می‌فرمود و آن اینکه فقه شیعه در حاشیه فقه اهل سنت است یعنی بعد از زمان پیامبر فقه شیعه بوده اگرچه مذهب خاصی نبوده ائمه که گرفتار مسئله خلافت بودند و تحت شکنجه بنی امیه و بنی عباس بوند در بیان مباحث فقهی فرصتی نیافتند تا اینکه در زمان امام باقر و امام صادق که به علت درگیری ها فضا باز شده بود این ائمه شروع به مطرح کردن مباحث فقهی کردند و این به این معنا نیست که قبلا ائمه نبودند ولی ارتباطی بین مردم و ائمه وجودنداشت و می‌گفتند این ارتباط از قدیم وجود داشته و ادامه پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید