آخرین خبرها

پایان‌نامه «پاسخ قرآنی و نقد شبهات آتئیستها درباره شخصیت پیامبر اکرم(ص) در فضای مجازی» دفاع شد

به گزارش شبکه معالم، پنجاه و سومین جلسه دفاع پایان نامه مرکز تخصصی آخوند خراسانی با موضوع «پاسخ قرآنی و نقد شبهات آتئیستها درباره شخصیت پیامبر اکرم(ص) در فضای مجازی» با دفاع حجت الاسلام مصطفی محمدی مکی، دانش پژوه مرکز تخصصی آخوندخراسانی برگزار شد.

وی گفت: در طول تاریخ شخصیت های بزرگ و انسان ساز مخصوصاً پیامبران همواره از سوی مخالفان کینه توز در معرض اتهامات و نسبت های ناروا قرار داشته اند و به پیامبر (ص) که برگزیده ی خلق عالم است از همان صدر اسلام اتهامات زیادی نسبت داده شد و این موضوع در دوره ی معاصر توسط مستشرقان شدت بیشتری گرفت و آتئیست ها (خداناباوران) هم با اسوه گیری از راه و روش آنها این تهمت ها را بازگو کردند تا در میان مسلمانان ایجاد شبهه بکنند.

وی افزود: یکی از روش های آنها استفاده از فضای مجازی یا همان اینترنت بوده است. این تحقیق به شیوه گردآوری اطلاعات و به صورت کتابخانه ای و در تحلیل بر اساس روش تحقیق توصیفی- تحلیلی عمل کرده است و درصدد است، تا با مراجعه به سایت های مخالفان و دشمنان اسلام به استخراج شبهات وارده پیرامون پیامبر (ص) بپردازد و پس از دسته بندی شبهات در حوزه های مختلف و مراجعه به قرآن و احادیث و کتاب های مختلف و متقن و دلایل عقلی به پاسخ این شبهه ها مبادرت ورزد.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: این تحقیق به این نتیجه رسید، شبهاتی که در فضای مجازی مطرح شده بود بیشتر از طرف آتئیست ها (خداناباوران) بود و بیشتر آنها قبلاً توسط مستشرقان ایراد شده و برخی از شبهه ها مانند دلایلی که منکران در رد معجزه های معراج و شق القمر آورده بودند؛ به روز بود. برخی از این شبهات از کتاب های تاریخی و یا حدیثی منشأ گرفته بود که مخالفان بدون بررسی سند روایت مطرح کرده بودند. برخی دیگر از شبهات مطرح شده توسط مخالفان اسلام به علت تفسیر نادرست از آیات قرآن بود، چرا که کورکورانه به قرآن مراجعه کرده و آیات صریح قرآن را طبق باب میل خود تفسیر کرده اند مانند آیه ختم نبوت که در متن تحقیق به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید