آخرین خبرها

وظیفه طلاب، روحانیون و علما مبارزه با مکاتب الحادی و تبلیغات علیه دین است

به گزارش شبکه معالم، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه مشهد در آیین اختتامیه سومین مدرسه تابستانی کلام امامیه که عصر امروز در سالن شیخ طبرسی بیناد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: افتخار روحانیت این است که امانتی را که آموزه های قرآن و سنت به دست آورده اند را مراقبت کنندو در حفظ و رساندن آن به دیگران کوتاهی نکنند.

وی به عبارت «من کان من الفقها صائنا لنفسه… فللعوام ان بقلدو» و تعابیر دیگر ـ که علما را حافظان دین دانسته اند ـ اشاره و بیان کرد: در تاریخ هم انصافا علمای شیعه در حفظ این امانت و رساندن آن کوشش های زیادی کردهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه مشهد افزود: افرادی نظیر شیخ مفید و دیگران در این مسیر تلاش هایی کردند، چنانکه امام زمان تعابیر بزرگ و والایی را در مورد ایشان مطرح کرده اند.

وی اظهار داشت: در گذشته همه مکاتب الحادی و تبلیغات علیه دین نبود و امروز چندین برابر به مقابله با دین پرداخته می شود؛ سؤال این است که آیا مکتب واجب است یا نه؟ اگر واجب است و یا حتی اگر مستحب و راجح است، بر عهده چه کسانی است؟ مشخص است که بر عهده طلاب، روحانیون و علما است.

آیت الله اشرفی شاهرودی نیز گفت: چنانکه مرحوم مطهری می فرماید «امیر المؤمنین» توحید را کامل در همان خطبه های نهج البلاغه مطرح نموده اند.

وی در ادامه به توضیح روایاتی از امام رضا علیه السلام که در آن از توحید و شناخت خداوند از ایشان سوال شده بود، پرداخت.

گفتنی است، سومین مدرسه تابستانی کلام امامیه با همکاری و مشارکت مرکز تخصصی آخوند خراسانی، انجمن کلام حوزه علمیه، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و معاونت علمی آستان قدس رضوی از سوم تا پنجم شهریورماه جاری در هتل ولایت مشهد مقدس با حضور طلاب و دانشجویان علاقه مند به مباحث کلامی برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید