آخرین خبرها

نمایشگاه کتاب عاملی برای آشتی جامعه با فرهنگ کتابخوانی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ربانی بیرجندی، مدیر گروه آموزشی فقه و مبانی اجتهاد و عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معلرف اسلامی گفت: متاسفانه مطالعه کتاب و آشنایی با آن در جامعه کمرنگ شده است. بسیار ضرورت دارد که درون حوزه نمایشگاه هایی برگزار شود تا از طرفی طلاب با انتشارات گوناگون و با نشر های جدیدی که در حوزه ‌وارد می شود، آشنا شوند و قدمی برای آشنایی با کتاب و مخصوصا کتاب خواندن فراهم شود.
عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی افزود: در مرحله دوم باید کاری کنیم که طلاب هم با کتاب آشنا شوند و هم حضور بیشتری در کتاب خانه، نمایشگاه کتاب و کتاب‌فروشی ها داشته باشند و علقه و پیوند با این خوراک روح ایجاد گردد.
حجت الاسلام ربانی بیرجندی ابراز کرد: با وجود اینکه دنیای امروز از نظر نرم افزاری و تکنولوژی رشد کرده است اما در اکثر کشورهای پیشرفته‌ی دنیا،‌ همچنان کتاب خانه ها رونق دارد و از آن ها استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه علما به حفظ و نگهداری کتاب بسیار تاکید داشتند، گفت: آیت الله خامنه ای نیز علاقه مندی بسیاری به نمایشگاه ها دارند و از گونه ها، روش ها و سبک و سلیقه های مختلف استفاده می کنند.
وی گفت: اگر بتوانیم طلبه ها را با کتاب آشنا کنیم قدم بزرگی برداشتیم و یک عامل نمایشگاه و دیگری ‌کتابخانه و مهم تر از آن اساتید هستند.
حجت الاسلام ربانی بیرجندی خاطرنشان کرد: اساتید به صرف اینکه چهار کتاب در خانه دارند اکتفا نکنند و در کتابخانه حاضر شوند و مدام طلاب و دانشجویان را به طرف کتاب سوق دهند.
دانش کتاب شناسی
وی ابراز کرد: خاطره انس با کتابخوانی را در مجموعه ای ۵۰۰ صفحه ای به نام دانش کتاب شناسی ثبت کردم که موسسه کلامنا منتشر می کند.
وی در باب خاطره شناسی کتاب گفت: در قدیم گعده های خاطره شناسی‌ در شهر ری برگزار می شد و در داخل بازار تهران کتابفروشی صدوق پاتوق برای تعامل فضلای حوزوی و غیر حوزوی بود.
گفتنی است، هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان به همت معاونت علمی این حوزه از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه در مدرسه علمیه آیت العظمی خویی(ره)، از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۷ عصر دایر می‌باشد و دو روز ۱۷ و ۱۹ مهرماه ویژه بازدید خواهران درنظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید