آخرین خبرها
هفته نامه پنجره
اخلاق سایبری

نحوه تاثیرگذاری رسانه‌های موبایلی بردینداری درشماره تازه هفته نامه پنجره

به گزارش شبکه معالم، پنجره در سرمقاله شماره تازه خود به قلم سیدمحمد صادق کاظمی، مرز شرع و غیرشرع را در فضای سایبر بررسی کرده و از اخلاق در رسانه گفته است. این نشریه همچنین در مطلبی دیگر با عنوان محرومیت از رستگاری و به قلم حجت الاسلام احمد حسینی شریفی، ادله مخالفان «علوم انسانی اسلامی» را بررسی کرده است.

پنجره در بخش کتاب نمای خود هم به بهانه آغاز فصل نمایشگاه کتاب، بازارگرمی ناشران را برای حضور در این رویداد بهانه کرده تا از کتابخری و کتابخوانی بگوید. بررسی چرایی دلایل کاهش فرهنگ مطالعه در ایران و حاشیه‌های برگزاری نمایشگاه کتاب در سال ۱۳۹۵ و علاقه‌سنجی جامعه ایرانی در انتخاب برای خواندن، از دیگر مطالب همین بخش است.

نگاهی به کتاب‌های جدید که برای ارائه در نمایشگاه آماده شده‌اند، دیگر مطلب در موضوع برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، است. این نشریه در ادامه مطالب بخش فرهنگی خود، ضمن مرور نظریه بازنمایی در رسانه‌های ملی و جهانی، وارونه‌نمایی واقعیت ایرانی را در قلب صداقت آمریکایی به بحث کشیده است.

این نشریه همچنین ترکیب خانه ملت را در نهمین دور از مجلس شورای اسلامی به بهانه نزدیک شدن به پایان دوره آن مرور کرده است. نگاهی به نصایح هشتگانه موکد رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس نهم و مروری بر عملکرد نمایندگان در آخرین روزهای این مجلس، برخی دیگر از مطالب حوزه سیاسی پنجره است.

دیپلماسی نفوذ، عنوان گزارشی است که در آن ابزار نرم آمریکا برای صدور فرهنگ و تاثیر بر کشورهای هدف را بررسی کرده است. تهاجم زبانی با لهجه آمریکایی که نگاهی است به نفوذ فرهنگی در دل کتاب‌هایی آموزشی و رخنه در رهبران که نگاهی است به ابزارهای ایالات متحده آمریکا براز نفوذ در جوامع، از گزارش‌های مربوط به نفوذ است.

این نشریه در بخش انتهایی مطالبش، نحوه تاثیرگذاری رسانه‌های موبایلی را بر دینداری و اخلاق‌مداری ما و همچنین کنش‌های افراد را در فضای مجازی بررسی کرده است. شماره ۲۶۵ هفته‌نامه خبری – تحلیلی در ۸۴ صفحه و با بهای ۶۰۰۰ تومان روی دکه رفته است.

 

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید