آخرین خبرها
دیجیتال
دیجیتال

مؤلفه های زندگی، آزادی و خوشبختی پس از انفجار دیجیتال

به گزارش شبکه معالم، هر روز حجمی باورنکردنی از اطلاعات به صورت عکس، موسیقی، متن، صدا، ویدئو، نقشه، داده‌های خام، جدول آماری، نمودار و به تازگی بو و اجسام قابل چاپ با چاپگر سه بعدی، در سپهر عظیم اینترنت و وب تولید، توزیع و مصرف می‌شود.

کامپیوتر، تبلت، گوشی همراه، تلفن اینترنتی، دوربین امنیتی و به تازگی ساعت و دیگر گجت‌های پوشیدنی و گستره وسیعی از نرم‌افزارهایی که روی سخت‌افزارهای کم و بیش و یا همیشه متصل، مبدا یا مقصد جریان دیجیتال اند.

enfejardijital

 

 

 

جریان آرام زمانه سقراط، با ابداع گوتنبرگ خروشید و شتاب گرفت و در عصر اینترنت، نه به فوران که به انفجاری از بیت‌ها انجامید؛ انفجاری که کسب و کار، حریم خصوصی، مالکیت آثار، نظارت و کنترل، هویت و بسی مفاهیم و حوزه‌های دیگر را دگرگون کرده و پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و حقوقی بسیاری داشته است.

کتاب «انفجار دیجیتال » با کند و کاو در گذشته و حال، جایگاه و آینده محتمل‌مان را  در فضای سایبر ترسیم می‌کند. این کتاب با عنوان فرعی «زندگی، آزادی و خوش‌بختی، پس از انفجار دیجیتال » نوشته هال ابلسون، کن لدین و هری لویس و با ترجمه امیر سپهرام در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با بهای ۱۵ هزار تومان از سوی انتشارات مازیار، منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شده است.

 

مطلب مرتبط:
دیجی زیست چه مطالبی را منعکس می کند؟
۱- معرفی تولیدات متناسب با سبک زندگی اسلامی که در بستر دیجیتال منتشر یا تولید شده اند.
۲- معرفی راهکارهای استفاده صحیح از دیجیتال در ترویج و فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی.
دیجی زیست چه مخاطبی را پوشش می دهد؟
۱- عموم مردم:علاقمندان به یادگیری شیوه های استفاد از فناوری و هم چنین افرادی با علاقمندی های یادگیری معارف دینی از طریق رسانه های مجازی
۲- علاقمندان و فعالین فرهنگ دینی:افرادی که بسط و گسترش فرهنگ دینی در جامعه از اهداف و برنامه های آنها هست که یا به عنوان فعال فرهنگی در جامعه فعالیت می کنند یا فعالیت خاصی ندارند اما فعالیت در فضاهای مجازی و استفاده از فناوری در جهت بسط و گسترش فرهنگ شیعی از اهداف و برنامه های آنها به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید