آخرین خبرها

شاخصه های «رشد مهارت تفکر خلاق در کودکان» تبیین و بررسی شد

شبکه معالم ـ سلسله نشست های تخصصی «سبک زندگی زن مسلمان» با موضوعات «نقش بازی در تربیت کودک» و «رشد مهارت تفکر خلاق در کودکان» در مرکز آموزشی طوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، این نشست­ها با حضور خانم سیدزاده، مشاور و مدرس حوزه و دانشگاه، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه فردوسی مشهد، در مركز آموزشي طوبي و با حضور مربیان دوره تخصصی کودک ونوجوان پنجشنبه 20 اسفند برگزار شد.

بخش ابتدایی این نشست که به موضوع «رشد مهارت تفکر خلاق در کودکان»  اختصاص یافته بود، به مباحث برقراری ارتباط عاطفی والدین با کودک، تقویت رشد اجتماعی، انتقال مفاهیم ارزشی، درمان، افزایش درک، تخیل و کسب تجربه های مختلف، رشد تکلم و … از کارکردهای مهم بازی در روند تربیت صحیح کودک و نوجوان پرداخته شد.

سیدزاده، در بخش دوم نشست به تبیین موضوع «نقش بازی در تربیت کودک» و ضمن تبیین رابطۀ بازی و مسألۀ خلاقیت، به تعریف و ویژگی های خلاقیت در چهار محور سیال بودن، ابتکار، تخیل و انعطاف پذیری پرداخت.

وی در ادامه به تشریح موانع خلاقیت اعم از موانع زیستی، جسمانی و اجتماعی اشاره کرد و در پایان برنامه نیز به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داد.

گفتنی است، دومین نشست از سلسله نشست های تخصصی «سبک زندگی زن مسلمان» با حضور فعال مربیان کودک و نوجوان در مرکز آموزشی طوبی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید