آخرین خبرها

روش پاسخگویی به سوالات پر کاربرد غربی ها نسبت به اسلام تبیین شد

به گزارش شبکه معالم، کلاس روش پاسخگویی به شبهات غرب از سلسله کلاس های آموزشی دوره تربیت مبلغ بین الملل معارف رضوی در گرایش زبان انگلیسی با حضور حجت الاسلام محسن مجتهدزاده، مدیر مدرسه مبلغان آمریکای لاتین در قم برگزار شد.

حجت الاسلام مجتهدزاده در این کلاس به تشریح کامل شیوه مدیریت یک جلسه پرسش و پاسخ در غرب پرداخت، که مهم ترین سرفصل‌های مطرح شده در این مسأله عبارت بود از؛ مقایسه مزایا و معایب پرسش و پاسخ شفاهی با کتبی، گام های اساسی در آنالیز یک سوال، بررسی انگیزه های دخیل در پرسش یک سوال و شیوه های مناسب برخورد و پاسخگویی با هر سوال.

وی ضمن بیان جزئیات هر یک از این سر فصل ها، به تبیین سبک گردآوری پاسخ های اسلامی و متناسب با سوالات هم پرداخت و منابع مفیدی را در این زمینه به طلاب معرفی کرد. 

مدیر مدرسه مبلغان آمریکای لاتین در پایان چند نمونه از سوالات پر کاربرد غربی ها نسبت به اسلام را مطرح و تک تک مراحل و فنونی را که برای پاسخگویی مطرح شده را به صورت عملی برای پاسخ به آن سوالات به کار گرفت.

وی افزود: از ویژگی های بسیار شاخص این کلاس بیان نمونه های عینی و تجربه شده در غرب، متناسب با هر یک از فنون و روش‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید