آخرین خبرها
مهدی مروارید
مهدی مروارید

راهکار تحول در حوزه/ انتخاب آزادانه استاد توسط طلاب حفظ شود

به گزارش شبکه معالم، آیت‌الله مهدی مروارید در پاسخ به این سئوال که چه تغییراتی را برای ایجاد تحول در حوزه و بهبود روند آموزش و حتی در مورد مباحث اخلاقی در اولویت می‌داند، گفت: برای برخی از ساختارهایی که در دوران سابق وجود داشت و مورد اعتراض هم بود، باید تمهیداتی اندیشیده شود. مثلاً انتخاب آزادانه استاد توسط طلاب به ویژه در سطوح عالی مزیتی است كه باید در حوزه علمیه حفظ شود.

وی گفت: اگر استاد لایقی هست و طلاب هم به جهات گوناگون از جمله اخلاقی به او اقبال دارند، نباید ما برای ایشان تنگنا درست کنیم که سبب شود این افراد از دور خارج شوند و بنابراین سعه نظرهایی در این زمینه باید وجود داشته باشد.

این استاد حوزه تاکید کرد: باید از افكار و نظرات گوناگون در حوزه علمیه استقبال كرد تا در عین حال اینکه مسائل سیاسی و اجتماعی خاصی رعایت می‌شود، جهات علمی و تهذیبی و اخلاقی نیز در کنار آن رعایت شود. به طور کلی مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان باید طوری عمل کند که اقدامات صورت گرفته در مجموع به نفع حوزه تمام شود.

آیت‌الله مروارید گفت: من پیشنهاد می‌کنم از اطلاعات و شیوه‌های مدیریتی مدیران مدارسی که با سابقه بوده‌اند و محصولات خوبی در سال‌های متمادی از نظر طلبگی داشته‌اند و طلابی که در مدارس ایشان تربیت شده‌اند طلبه‌های کاملی بوده‌‌اند، استفاده کنیم

وی افزود: این افراد را باید در تصمیم‌گیری‌ها شرکت دهیم. به نظر من شورای عالی باید از این افراد در راستای مشورت استمداد کند، چرا که این افراد تجربیات گرانبهایی دارند و با طلبه‌ها مأنوس بوده‌اند.

استاد حوزه اظهار کرد: به طور کلی هر چه انسان بیشتر مشورت کند به نتایج بهتری می‌رسد و امیدواریم از تمامی شیوه‌های ممکن برای ایجاد تحول در حوزه علمیه خراسان بهره گرفته شود.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید