آخرین خبرها

تشریح مولفه­‌های فرد، خانواده و جامعه در زمینه عفاف در نشست سبک زندگی زن مسلمان

شبکه معالم ـ مولفه­‌های فرد، خانواده و جامعه در زمینه عفاف و حیا با استناد به آیات و روایات اسلامی نشست های تخصصی «سبک زندگی زن مسلمان» معرفی و تشریح شد.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، سلسله نشست های تخصصی «سبک زندگی زن مسلمان » با موضوعات «راه کارهای نهادینه­سازی فرهنگ عفاف و حیا در کودک و نوجوان» و « شاخصه های مدگرایی سالم» با حضور خانم پزشکی، مدرس حوزه و دانشگاه در مركز آموزشي طوبي برگزار شد.

در طی این نشست­ها مولفه‌­های فرد، خانواده و جامعه به عنوان اضلاع مثلث فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حیا با استناد به آیات و روایات اسلامی معرفی و نقش کلیدی هر ضلع تببین و تشریح شد.

در این نشست همچنین، بحث فرهنگ سازی دینی، به عنوان یک فرایند و جریان مطرح می شود که مراحل نهادینه سازی(تعمیق)، گسترش(ترویج) و حفظ و نگه داری (تحفیظ) را باید درآن لحاظ نمود.

خانم پزشکی، در این نشست ها ضمن بازشناسی ضرورت های مد و مدگرایی، آن را یک نیاز طبیعی و زیر مجموعه ای منشعب از فرهنگ دانسته که افراد باید بتوانند به درک درستی از مفهوم آن رسیده و بعد مفاهیم و مهارت های لازم برای دستیابی به مد یا سبک های اختصاصی خود را در جهت تبلیغ دینی به ویژه برای مخاطب کودک و نوجوان کسب نمایند.

وی همچنین به تشریح مصادیقی از موضوع مدگرایی سالم در عرصۀ تبلیغ دینی پرداخت و در انتهای برنامه نیز سایت­ها و شبکه‌­های مفید و مرتبط با مقولۀ عفاف و حیا و مدگرایی در عرصه های تربیتی و تبلیغی دینی معرفی شد.

خاطر نشان می شود، این نشست ها با حضور گستردۀ مبلغان و طلاب مدارس علمیه خواهران مشهد در مرکز آموزشی طوبی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید