آخرین خبرها

بزرگترین مانعِ پیشِ رو در کار طلبگی، روزمره‌گی است

به گزارش شبکه معالم، حجت الاسلام حسین رفیعی، دانش آموخته مرکز تخصصی آخوند خراسانی و رتبه چهارم مرحله اول المپیاد فلسفه رقابت علمی نخبگانی حوزه های علمیه سراسر کشور در گفتگویی به تبیین برنامه های علمی و پیشنهادات علمی خود پرداخته است.

-به چه کاری مشغول هستید؟
بنده مشغول تحصیل در رشته تخصصی کلام جدید در مرکز تخصصی آخوند خراسانی در مقطع سطح چهار هستم. در حین تحصیل به تدریس و پژوهش نیز اشتغال دارم.

-برنامه علمی آینده تان چیست؟
فعلا بیشترین تمرکزم بر تحصیل است. اما چند پروژه پژوهشی ذهنم را مشغول کرده که احتمالا پس از پایان سطح چهار به آنها بپردازم.

-از اساتیدی که در پیشرفت شما موثر بودند، نام ببرید.
از ابتدای طلبگی تاکنون بنده مدیون اساتید زیادی شده‌ام؛ اما بیش از هر استادی، مدیون جناب استاد حجت الاسلام و المسلمین دکتر طالقانی هستم و اساتیدی که به واسطه ایشان از آنها بهره‌مند شدم، خصوصاً جناب استاد دکتر جلیلی.

-نظر شما درباره برگزاری این رقابت ها چیست؟
برگزاری این رقابت‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد و به شناسایی مستعدین کمک کند.

-پیشنهادی درباره این رقابت ها دارید؟
به نظر بنده در این رقابت‌ها نباید خیلی محفوظات طلاب مورد آزمون قرار گیرد، بلکه باید بیشتر قدرت تحلیل افراد ملاک ارزیابی باشد.

بزرگترین مانعِ پیشِ رو در کار طلبگی چیست؟
به نظر بنده یکی از بزرگترین موانع دچارشدن به روزمرگی است. امروز حوزه علمیه رسالت بسیار بزرگی را برعهده دارد که وظیفه سنگینی را بر دوش طلاب قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد مباحث جاری در حوزه‌های علمیه برای انجام این رسالت کافی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید