آخرین خبرها
دانش پژوه مرکز تخصصی آخوند خراسانی
حامد توکلی زاده

برگزاری جلسه دفاع پایان نامه «ارزیابی مستندات روایی سلفیه در بحث توحید»

گزارش تصویری
شبکه معالم ـ دانش پژوه مرکز تخصصی آخوند خراسانی در چهارمین جلسه دفاع پایان نامه این مرکز، ارزیابی مستندات روایی سلفیه در بحث توحید را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، چهارمین جلسه دفاعیه پایان نامه های مرکز تخصصی آخوند خراسانی با موضوع «ارزیابی مستندات روایی سلفیه در بحث توحید» برگزار و حجت الاسلام حامد توكلي زاده، دانش پژوه مرکز تخصصی آخوند خراسانی به بیان دفاعیات علمی خود از این پایان نامه پرداخت.

وی گفت: امت اسلامی از صدر اسلام تا امروز گرفتار جریان­های مختلفی بوده است، و از ناحیه‌ی این جریان­ها ضربات و صدمات جبران ناپذیری هم متحمل شده است، یکی از این جریان­ها جریان تکفیر و سلفی‌گری است.

حجت الاسلام توكلي زاده افزود: این جریان فقط خویش را مسلمان دانسته، و سایر تفکرهای اسلامی را خارج از دین می‌داند، شالوده‌ی این جریان ظاهرگرایی و جمود بر بعضی ظواهر خاص دینی است.

وی خاطرنشان کرد: این نگاشته در حد مقدورات نگارنده به بررسی ظواهر و مستندات سلفیه در بحث توحید پرداخته است و مستندات آنها را در مباحثی همچون مکان و جهت خداوند سبحان، عرش و کرسی، مسئله‌ی رؤیت، اثبات اعضا و جوارح برای خداوند سبحان، و حرکت و نزول و حتی محدود بودن خداوند سبحان، به چالش کشیده و مورد نقد و ارزیابی قرار داده است.

دانش پژوه مرکز تخصصی آخوند خراسانی یادآور شد: معلوم می‌شود که نمی‌توان اخذ به ظاهر صفات خبری خداوند متعال که در آیات و روایات آمده است نمود، و روش صحیح در تفسیر آنها تأویل و تشکیک و بحث اشتراک معنوی است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید