آخرین خبرها

گفتمان غالب جوامع اسلامی از سطح تفکر سلفی در حال عبور است//دفتر تبلیغات اسلامی سازمانی حوزوی و در اختیار اهداف حوزه

به گزارش شبکه معالم، حجت الاسلام والمسلمین مسعودی در نشستی که با حضور مدیران، کارکنان و پرسنل اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در اتاق جلسات این دفتر برگزار شد، با بیان این که برنامه های کلان ادارات کل باید در خدمت اهداف کلان سازمانی قرار گیرد، گفت: ایجاد زمینه های لازم برای استفاده از دستاوردها و خروجی های اداره کل آموزش و سایر ادارات کل شعبه، در سطح سازمان و بیرون از سازمان ضروری است.

وی با تأکید بر این که نشست های مشترک به افزایش اطلاعات مدیران و بهبود تصمیم گیری ها کمک می کند، اظهار کرد: علاوه بر این، آگاهی های سازمانی که فراتر از داده ها و اطلاعات اولیه هستند نیز باید توسط پرسنل بخش های مختلف در اختیار مدیران قرار گیرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عمل به مأموریت را رویه عام سازمان و شعبه معرفی و عنوان کرد: هم اکنون کل سازمان و شعبه به لحاظ مأموریت گرایی و راهبردنگری و در عمل به مصوبات شورای راهبری در وضعیت رو به رشدی قرار دارند و ما به آینده خوش بین هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی در مورد رویه خاص سازمان توضیح داد: همه ادارات کل باید این رویه خاص را درک و به سمت آن حرکت کنند؛ برنامه ی عملیاتی مختصات معینی دارند که اگر مورد عمل قرار نگیرد حرکت به سمت اهداف سازمانی مختل خواهد شد.

وی پیشرفت برنامه را اولین مشخصه در برنامه های عملیاتی دانست و گفت: باید ارزیابی مستمری از نسبت کمیت محقق یافته به کمیّت تعیین شده انجام شود تا سطح پیشرفت برنامه ها و میزان موفقیت در این زمینه مشخص و روشن باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: کارایی سازمان و شعبه بر اساس بهای تعیین شده و بهای تمام شده دیگر معیاری است که در ارزیابی های عملیاتی مورد استفاده قرار می گیرد که نشان دهنده مقرون به صرفه بودن یا نبودن اجرای برنامه است.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی ادامه داد: در کنار عناصری چون دقت و به روز بودن، کیفیت و اثربخشی که مهم ترین شاخصه ها در اجرای برنامه ها هستند، باید نتیجه نهایی و تغییر حاصل از فعالیت های سازمان در حوزه باور و رفتار جامعه، ملاک و معیاری اساسی برای همه ما باشد.

وی در مورد اهمیت هویت سازمانی اظهار کرد: همواره بایستی جهات ثبوتی و اثباتی همزمان در ما رشد کنند؛ حرکت به سمت مراکز تخصّصی و رسمی به معنای تبدیل شدن ما به یک سازمان و نهاد دانشگاهی نیست. ما یک سازمان حوزوی و در اختیار حوزه و اهداف آن هستیم و باید هویت خود را درک کنیم و در اقدامات خود به آن ببالیم و همپایی آن ارزش ها و نتایج مثبت سیستم های جدید را نیز پذیرا باشیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: حرکت به سمت رسمیت بخشی برای سازمان یک ضرورت است اما نباید برای سازمان ارزش نهایی تلقی شود.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی عنوان کرد: باید ادبیات نهادهای فرهنگی به ویژه فرهنگی حوزوی را بشناسیم تا بتوانیم به روز باشیم و تفکر ما آن گونه نباشد که زمان اقدامات لازم را از دست داده باشیم؛ چه بسا در زمینه وهابیت گفتمان غالب جوامع اسلامی از سطح تفکر سلفی در حال عبور است و این را باید در تولید آثار و خروجی ها در نظر داشت.

وی با اشاره به انتشار منشور اخلاقی دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: در این منشور محکماتی از جمله پایبندی به شرع و شریعت و ارزش های نظام وجود دارد و بر رعایت قواعد سازمانی تأکید شده است و در کنار این موارد باید اخلاق و اخلاق مدار بودن، انصاف، عطوفت، کمک به همدیگر در انجام وظایف و حفظ اسرار، ادبیات غالب سازمان شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همواره دارای فکر، ادبیات و توان بسیار قدرتمندی بوده و این یکی از مزیت های شعبه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی با تأکید بر اهمیت برگزاری نشست های مشترک با پرسنل ادارات کل شعبه در طول سال، اظهار کرد: برای دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات صریح و سازنده کارکنان آمادگی کامل داریم و در این زمینه نباید ملاحظه خاصی جز حفظ حرمت ها و عمل مطابق با شرع، عرف و اخلاق اسلامی وجود داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: مطالب دریافت شده در نشست های مشترک با پرسنل ادارات کل جمع بندی شده و در اختیار برنامه ریزان و تصمیم گیران به ویژه شورای راهبری قرار می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید