آخرین خبرها

کتاب نگاهی به مکاتب فقهی شیعه اثر حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی منتشر شد

به گزارش شبکه معالم، پنجاه و چهارمین اثر حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ربانی بیرجندی، عضو هیئت علمی و مدیر گروه فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی با عنوان نگاهی به مکاتب فقهی شیعه منتشر شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی در بخشی از این کتاب آورده است:

مکتب فقهی، مجموعه ای از آرا و نظریات یک فقیه و در برگیرنده مجموعه ای از تجربه ها و دانش او است که سه ویژگی عمده دارد: نخست آرا و نظریات خاص فقهی ـ اصولی که مبتنی بر تحقیقات و پژوهش های گستره آن فقیه است. دوم تحول در فقه با ارائه نگاشته ها و گونه هایی جدید از تحقیقات فقه و اصول. سوم مطرح شدن آراء و نظریات او به طور گسترده نزد دیگران. این ویژگی ها سبب می شود مکتبی فقهی پدیدار شود و آن فقیه، صاحب مکتب شناخته گردد.

کتاب نگاهی به مکاتب فقهی شیعه، برای آشنایی با زندگی نامه فقها، شاگردان، کتاب ها، حوزه درسی و پاره ای خصوصیات و به طور خاص درباره مکتب فقهی آن ها به رشته تحریر در آمده است.

این کتاب شامل ۱۲ فصل «فقه در آغاز عصر غیبت»، «مکتب شیخ مفید»، «مکتب حله»، «مکتب جبل عامل»، «مکتب محقق اردبیلی»، «مکتب علامه وحید بهبهانی»، «مکتب فیض کاشانی»، «مکتب صاحب جواهر»، «مکتب شیخ انصاری»، «مکتب آیت الله بروجردی»، «مکتب امام خمینی» و «مکتب آیت الله خویی» می باشد است.

کتاب نگاهی به مکاتب فقهی شیعه از سوی انتشارات بوستان کتاب با شمارگان ۴۰۰ نسخه و با قیمت ۱۱۰ هزارتومان و در ۴۰۸ صفحه منتشر و هم اکنون در سایر شعب فروشگاه های انتشارات کتاب قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید