آخرین خبرها

پایان‌نامه «بررسی تطبیقی روش تبلیغی انبیای اولوالعزم در قرآن و کتاب مقدس با تأکید بر عنصر امیدبخشی» دفاع شد

به گزارش شبکه معالم، حلسه دفاع پایان نامه سطح سه «بررسی تطبیقی روش تبلیغی انبیای اولوالعزم در قرآن و کتاب مقدس با تأکید بر عنصر امیدبخشی» با ارائه حجت الاسلام سعید جاودانی، دانش پژوه رشته تفسیر و علوم قرآن برگزار شد.

حجت الاسلام جاودانی در این جلسه گفت: خداوند، وظیفه هدایت و رساندن پیام خود به مردم را به پیامبرانی از جنس خود مردم واگذار نموده تا ایشان مردم را به سعادت حقیقی رهنمون باشند. کار اساسی پیامبران، دعوت و رساندن کلام الهی به مردم بوده است.

وی افزود: تبلیغ، به‌عنوان ابزاری مهم در دست پیامبران برای این هدف بزرگ طراحی شده است و روش‌های تبلیغی را نیز خداوند به پیامبرانش آموخته است.

وی با بیان این که در این پژوهش به بررسی این روش‌ها و ارزیابی تطبیقی تبیین آن‌ها در قرآن و کتاب مقدس پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مشترکات تبلیغی پیامبران الوالعزم، روش امیدبخشی است. این روش با شباهت‌ها و تفاوت‌هایی در کتب مقدس قرآن، تورات و انجیل ذکر شده است.

وی اضافه کرد: در این پژوهش شیوه بیان قرآن و سایر کتب مقدس در این زمینه به‌صورت تطبیقی بررسی شده و میزان اثرگذاری هر کدام تبیین شده است. همچنین آسیب‌هایی که ممکن است روش امیدبخشی در تبلیغ به‌دنبال داشته باشد، بیان شده و راهکار قرآن و سایر کتب مقدس برای مقابله با این آسیب‌ها بررسی شده است.
کلمات کلیدی: تبلیغ، ، ، قرآن، تورات، انجیل.

دیدگاهتان را بنویسید