آخرین خبرها

نهادهای حقوق بشر در مسأله فلسطین فقط خط سیاسی استعمارگران برایشان اهمیت دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی، مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه آموزشی فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی، به موضوع لغت بیت المقدس اشاره کرد و گفت: واژه بیت المَقدِس از نظر لغوی یا باید صفت و موصوف لحاظ شوند، که در این صورت باید البیت المقدّس خوانده شود که المقدس صفت برای البیت است و چنانچه اضافه لحاظ شود باید بیت المَقدِس خوانده شود و آنچه که عرفا بیت المُقدّس گفته می‌شود اشتباه می باشد زیرا جامد به مشتق اضافه نمی‌شود پس باید بیت المَقدِس یا البیت المُقدّس بگوییم.
وی در ادامه به سیر تاریخی شهر بیت المقدِس و حوادث اتفاق افتاده در کشور فلسطین پرداخت و افزود: نام قدیمی شهر بیت المقدس، اورشلیم بوده که این نام در عهد قدیم و کتب قدیمی زیاد یاد شده، این شهر، چه پیش از اسلام و چه پس از آن تاریخ پرفراز و نشیبی داشته و در زمان خلیفه اول ساکنان این شهر مسلمان می شوند که چنانچه به کتب دایره المعارف مراجعه شود ذیل نام های بیت المقدس و فلسطین شرح کامل ما وقع نوشته شده است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان، با اشاره به نقش دولت انگلیس در تصرف فلسطین توسط یهودیان گفت: همانند کشورهای اروپایی و خیلی از کشور های دیگر، دولت عثمانی به وسیله انگلیس تجزیه شد. انگلیس قصد تجزیه آمریکا را نیز داشت ولی واشنگتن در مقابل این کار ایستادگی کرد ولی انگلیس موفق شد دولت عثمانی را به کشورهای سوریه، اردن عراق، عربستان، کویت، فلسطین و مصر تجزیه کند و در نتیجه دولت بزرگ عثمانی فروپاشی کرد و زمینه ورود یهودیان به فلسطین آماده شد.
این استاد حوزه با اشاره به نحوه برنامه‌ریزی یهودیت در تصرف فلسطین گفت: در فلسطین یهودیان زیادی به عنوان زائر حضور داشتند اما از ۱۰۰ سال پیش یهودیان طرح مهاجرت به فلسطین را برنامه ریزی و اجرا کردند در نتیجه تعداد یهودیان در فلسطین افزایش یافت که بیشتر مهاجرین یهودی از روسیه بوده‌اند.
وی ادامه داد: کتابی به نام زندگی نامه ریچارد ملون به نگارش خودش در آمده که زندگی نامه شخصی او می باشد. ریچارد ملون در این کتاب می نویسد من در ابتدای سکونتم در فلسطین برای خودم خانه ای از جعبه میوه ساختم و خانه خوبی نداشتم. در همان کتاب عکس شیرازی هایی که مهاجرت کرده بودند را کشیده است که گویا سنگ تراشی می کنند ولی به هر حال یهودیان با وعده های فراوان از اقصی نقاط جهان به فلسطین کشیده شدند و بعد کم کم با فلسطینی درگیری ایجاد کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی با اشاره به چگونگی تصرف زمین مسلمانان توسط یهودیان گفت: یهودیان ابتدا اراضی مسلمانان را خریداری می کردند و فلسطینی ها با ساده لوحی زمین های خود را با نرخی بالاتر به قصد خرید در جایی دیگر به فروش می گذاشتند ولی بعد از فروش به دلیل تورم بالای زمین دیگر قادر به خریداری ملک و زمین نبودند ولی در عوض یهودیان با تزریق پول و کمک استعمار از سراسر جهان کاملا به فلسطین مهاجرت کرده و اوضاع کنونی را ایجاد کردند و بعد از حضور و قدرتشان، ادعای مالکیت کردند و گفتند این زمین مربوط به اجداد ما بوده و مسلمانان آن را غصب کرده اند.
وی با اشاره به خاطره‌ای از علامه مطهری افزود: استاد شهید مطهری می گوید در زمان قبل انقلاب و دهه ۴۰ شمسی یهودیان، در بازار تهران برای یهودیان فلسطین پول جمع آوری می کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی اضافه کرد: بنده دوستی داشتم در اصفهان که خبر آوردند در مجله جی اصفهان در جلساتی برای یهودیان فلسطین پول جمع آوری می کنند . اینها نشان دهنده این است که دشمن بسیار بیدار بوده و صد سال آینده را برنامه ریزی می کند.
این استاد حوزه و دانشگاه ضمن انتقاد از وضعیت حقوق بشر و سازمان های بین المللی گفت: در دنیای معاصر که مدعیان و سازمان‌های حقوق بشری زیاد شده ظاهرا آنچه دیده می شود این است که حقوق بشری در کار نیست و فقط خط سیاسی استعمارگران برایشان اهمیت دارد.
وی در پایان با دعا برای نصرت مسلمانان به وضعیت وخیم افغانستان اشاره کرده و گفتند:امیدوارم خدا تمام مظلومان عالم را پیروز کند و همچنین زلزله زدگان هرات و افغانستان را نیز که با مسئله فلسطین به کلی فراموش شدند را یاری نماید.

منبع: حوزه خراسان

دیدگاهتان را بنویسید