آخرین خبرها

انتشار جدیدترین اثر حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی با عنوان «شرف صحبت جانان»

به گزارش شبکه معالم، جدیدترین اثر حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی، مدیر گروه فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی با عنوان «شرف صحبت جانان؛ خاطرات و حکایات آموزنده از علمای ربانی» منتشر شد.

این کتاب شامل دو فصل «خاطرات بزرگان» و «خاطرات مؤلف» است و در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: آنچه در پیش رو می خوانید مجموعه ای از شنیدنی های اینجانب است که در جلسات انس و یا در محضر برخی بزرگان بیان شده، و این حقیر آماده ضبط بودم و آن ها را نگاشتم؛ البته سعی کرده ام تا حد امکان مطالب را همان طور که شنیده ام ضبط کنم؛ هر چند که هر انسانی معصوم نیست و ممکن است ناخودآگاه دست خوش لغزش و اشتباه شود».

ناشر این کتاب نیز یادآور شده است «کتاب شرف صحبت جانان» تلاشی است در زمینه تاریخ شفاهی و معاصر، که مؤلف نکته دان آن کوشیده خاطرات شنیده شده از بزرگان و نیکان خوش صحبت را گردآورد. علاوه بر آن، بسیاری از خاطرات و حکایات آن، ناظر به علمای شاخص و نام بردار حوزه علمیه مشهد مقدس است که در باره آن ها مطالب کمی گفته شده است. از آنجا که بسیاری از این خاطرات در زمان زعامت آیت الله سید هادی میلانی شکل گرفته، گزاف نیست که این اثر را یکی از مصادر شناخت این عالم تأثیرگذار در مرحله گذار حوزه علمیه مشهد مقدس بدانیم.

کتاب «شرف صحبت جانان» در ۲۷۲ صفحه و با قیمت ۴۵ هزار تومان توسط «نشر دانش حوزه» در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید