آخرین خبرها

استواری تفکر شیعی بر مبنای تعقل، تفکر و اعتدال، موجب خنثی سازی اقدامات ضد اسلامی سران غربی شده است

به گزارش شبکه معالم؛  عمر فاروق خان، مستبصر شیعه و پاکستانی الاصل (متولد و بزرگ شده انگلستان) به دعوت گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست «آینده اسلام در غرب» که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

دکتر داوودی مدیر گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی هدف از این گونه نشستها را آشنایی طلاب و دانشجویان گروه با معرفی مقاصد تبلیغی طلاب و آشنایی با فضای تبلیغ بین الملل که سالهاست در گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات پیگیری شده است، تشریح کرد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ناجی، دبیر علمی نشست به معرفی آقای فاروق خان و فعالیت‌هایش در انگلستان و نحوه گرایش به تشیع از مذهب حنفی پرداخت.

در ادامه نشست آقای فاروق خان با توضیح اینکه بطور کل در غرب گرایش به اسلام روز به روز بیشتر می شود، به تبیین روشهای مناسب تبلیغ اسلام و امکان سنجی دعوت غیر مسلمان غربی به اسلام پرداخت.

وی گفت: سیره پیامبر اکرم بعنوان بهترین الگو و اسوه برای مبلغان بین الملل است و امروز تبلیغ اسلام به کلام و حرف کارآیی خود را از دست داده است و تبلیغ عملی بعنوان مهمترین کاربست تبلیغ می تواند به دعوت غربیها به اسلام بسیار مفید باشد.

وی سپس، بعنوان مثال به تاسیس گروه تبلیغی شیعی “امام حسین” در لندن اشاره و گفت: با تاسی از رفتار و سیره عملی تبلیغی پیام اکرم، این گروه با اهدای گل و کمک های بشردوستانه در غرب متناسب با روشهای تبلیغی مناسب آنجا موفقیت های خوبی را کسب نموده است. جاذیه این روش تبلیغ عملی برای مخاطبان غربی این است که سوال می کنند چرا این ایام با نصب پوستر و اطلاعیه در مراکز عمومی شما به معرفی چهره امام حسین و سایر ائمه می پردازید؟ و این رفتارهای بشردوستانه گروه های تبلیغی مانند گروه ما مخاطبان غربی را بیشتر به این ترغیب می کند تا با پیشوایان تشیع آشنا شوند.

این مستبصر شیعه در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: حضور مناسب جمهوری اسلامی ایران در جهان، نقش مهمی در تقویت تشیع داشته است. علیرغم ایجاد گروههای افراطی مانند داعش و القاعده که توسط رهبران غربی انجام و با هدف تصویر کشاندن چهره ای خشن از اسلام تجهیز شده اند، اما چون شیعه بر مبنای تعقل و تفکر و اعتدال بنا شده است، توانسته است این اقدامات ضد اسلامی سران غربی را خنثی کند.

وی در پایان ابراز داشت: آینده اسلام در جهان و غرب با ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف روشن است و گرایش به اسلام در غرب علیرغم موانع ایجاد شده توسط دولت های غربی رو به فزونی است.

گفتنی است؛ نشست آینده اسلام در غرب با همکاری مرکز زبان های خارجه حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید