آخرین خبرها

انتشار کتاب «اسباب ورود حدیث» جدیدترین اثر حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی

به گزارش شبکه معالم، جدیدترین اثر حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی، عضو هیئت علمی و مدیرگروه فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوندخراسانی با عنوان «اسباب ورود حدیث» از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی در این کتاب بیان کرده است: این اثر توانسته بخشی از جایگاه فقه الحدیث و غریب الحدیث را نشان داده و اهمیت این دو دانش را بیان کند، ولی در فهم محتوای حدیث و بلکه لغات حدیث در قواعدی می تواند ما را کمک کند که آن قواعد نقشی بسزا در فهم حدیث دارند.

این کتاب در راستای کتاب اصول و قواعد فقه الحدیث نوشته شده است که سالیان پیش منتشر شده و در بعضی مراکز آموزشی حوزه علمیه به صورت کتاب درسی در آمده است.

در این اثر به بررسی قواعدی پرداخته شده که به فهم بیشتر احادیث کمک می کند و ما را به اندرون حدیث می کشاند، مثل قضیه سبب ورود حدیث که نقشی کلیدی در فهم حدیث دارد و سبب می شود تا فقه الحدیث در آن روان و آسان شود.

همچنین در این کتاب مثال های ملموسی از دانش غریب الحدیث ذکر شده است تا اهمیت و جایگاه غریب الحدیث خود را نشان دهد، به هر حال این کتاب در این موضوع مهم فقه الحدیث و در راستای آن اهمیت غریب الحدیث تألیف شده و تا به علاقه مندان تازه وارد در این میدان عظیم یعنی فقه الحدیث و فهم و درک معانی احادیث برخی نکات را یادآور شود.

گفتنی است، کتاب «اسباب ورود حدیث» با شمارگان ۴۰۰ عدد و با بهای ۸۶ هزارتومان در تمامی فروشگاه های انتشارات بوستان کتاب در دسترس علاقه مندان به مباحث حدیثی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید