آخرین خبرها

بررسی دقیق سیستم‌های آموزش عربی در کارگروه بخش عربی گروه فرهنگ و ارتباطات

به گزارش شبکه معالم، جلسه مدیر گروه فرهنگ و ارتباطات مرکز آخوند خراسانی با اساتید عربی با موضوع بررسی منابع آموزشی زبان عربی در روز سه شنبه ۲۵ تیر در گروه فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

دکتر داودی، مدیر گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی در این جلسه که با حضور برخی از اساتید عربی برگزار شد، گفت: متن آموزشی العربیه للناشئین و آسیب شناسی روشی و محتوایی آن آغاز و هدف گذاری این است که در کارگروه بخش عربی گروه فرهنگ و ارتباطات اسلامی سیستمهای آموزش عربی موجود بررسی دقیق شود تا در صورت وجود منبع آموزشی بروز و کارآمد تر در آینده نزدیک با تحول در منبع آموزش زبان عربی دفتر تبلیغات اسلامی علاوه بر کوتاه سازی دوره های عربی از منابع جدید و جذاب در دوره ها استفاده کنیم.
استاد ملوندی نیز در این نشست بیان کرد: سیستم فعلی بدلیل طولانی بودن، عدم استفاده از تمام مهارتهای زبانی و عدم جذابیت ریزش دوره ها را در سطوح بالاتر بدنبال دارد که با استفاده از روش جدید تدوین متون منطبق با فرهنگ زبان مبدا می توانیم گامی به جلو در آموزش زبان عربی برداریم.

در ادامه استاد مهاجر آسیب اصلی العربیه للناشئین را عدم تناسب محتوایی آن با دانش بالقوه عربی طلاب علوم دینی برشمرد و افزود: این سیستم مناسب اقشار غیرطلبه است و متاسفانه در برخی جلدها مخصوصا جلد ۵ ناقل محتوایی آموزه های برخی فرق خاص اسلامی بوده و نیاز به بازنگری جدی دارد.

وی ادامه داد: سیستم العربیه للناشئین سیستمی قدیمی و فاقد جذابیت‌های لازم بوده هر چند برای ترمهای ابتدایی مناسب است اما انگیزه ادامه کار را برای زبان آموزان کم رنگ می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فیروزی در بخش پایانی جلسه با ارائه چند سیستم آموزشی عربی به نقد سیستم العربیه للناشئین پرداخت و گفت: سیستمهای جایگزین مناسب تر تلفیقی وجود دارند که می توانند جایگزین ابن منبع شوند. ضمنا مقرر شد استاد صقر الصبوح اهل سوریه گزارشی از منابع آموزش عربی سوریه در جلسه بعد ارائه کنند.

جلسه بعد در ماه آینده با موضوعی بررسی مزیا و معایب منابع آموزش زبان عربی با هدف به روز رسانی منبع العربیه للناشئین برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید