آخرین خبرها

اهداف و راهبردها

بیانیه مأموریت دفتر تبلیغات اسلامی
دفتر تبلیغات اسلامی نهادی حوزوی انقلابی، تبلیغی و علمی است که با ایفای نقش واسط فعال میان حوزه‌های علمیه با نیازهای دینی مردم و نظام اسلامی به تبیین و گسترش باور، بینش و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و تعمیق و توسعه دانش و معرفت اسلامی می پردازد.
این دفتر برای تحقق این مهم، خود را متعهد به: محور قرار دادن معارف قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، دفاع از حریم تشیع در عرصه گفت‌وگوی ادیان و مذاهب، مرزبانی فکری فرهنگی از آرمان‌های امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و نظام اسلامی، پاسداشت میراث گران‌سنگِ حوزه، نواندیشی و نوآوری، تضارب افکار و‌آینده‌نگری دانسته و ساماندهی و اجرای فعالیت های زیر را ضروری می داند:
۱٫حضور و مشارکت در مراجع سیاست‌گذاری و برنامه ریزی تبلیغی و علمی کشور به منظور تأمین نیازهای فکری-دینی مدیریت کلان نظام.
۲٫ شناخت مداوم مخاطبان و بازیابی نیازها و معضلات فرهنگ دینی نظام و اقشار جامعه برای هدف‌مندی و کارآمدسازی تبلیغات اسلامی و پژوهش‌های دینی.
۳٫ ارائه آموزش‌های مورد نیاز برای تربیت فضلاء در عرصه تبلیغات اسلامی و فعالیت‌های پژوهشی دینی.
۴٫ جذب، ساماندهی و اعزام روحانیان مورد نیاز داخل و خارج کشور به نهادها و مراکز ذیربط و تأمین محتواهای تبلیغی برای آنان.
۵٫ نظریه‌پردازی و اندیشه‌سازی در عرصه علوم و معارف اسلامی به منظور تأمین نیازهای فکری دینی جهان معاصر.
۶٫ تلاش و همکاری در تولید و عرضه منشورات مکتوب، محصولات دیداری و شنیداری، نرم‌افزارها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در حوزه فرهنگ و معارف اسلامی با بهره‌وری از ذخائر علمی فرهنگی حوزه‌های علمیه.
۷٫ حمایت و ارائه تسهیلات زیرساختی و مالی در موارد لزوم برای فعالیت‌های تبلیغی، آموزشی و پژوهشی در حوزه فرهنگ دینی.

چشم انداز بیست ساله دفتر تبلیغات اسلامی
به یاری خداوند متعال و با استعانت از عنایات حضرت ولی عصر(عج) دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، به عنوان نماد روشنفکری حوزه در افق چشم‌انداز بیست ساله کشور، اصلی‌ترین تأمین کننده نیازهای معرفتی و انسانی (نرم‌افزاری) عرصه فرهنگ جهت توسعه و تعمیق دین‌مداری خواهد بود.
دفتر در چشم انداز فوق ویژگی های زیر را خواهد داشت:
– همگرا و تحول‌آفرین در حوزه‌های علمیه، نظریه پرداز و الگوساز برای نظام اسلامی و هدایتگر و پاسخ‌گویِ اقشار و گروه‌های اجتماعی در گستره مسائل ملی و فراملی؛
– فعال، جریان‌ساز و مصونیت بخش در برابر چالش‌های فرهنگی؛
– توانمند و پیشرو در شناخت عینی و علت شناسانه نیازهای مخاطبان؛
– پیش‌گام در عرضه فرآورده‌ها و خدمات نوآمد، بهنگام و اثربخش؛
– برخوردار از سازمانی پویا، دانش محور، ولایت‌مدار، ارزش‌گرا و قانون‌مند؛
– متکی بر منابع انسانی متعهد، دانشور، خلاق، آینده‌نگر، سازمان‌پذیر و انقلابی.

دیدگاهتان را بنویسید