آخرین خبرها

رییس اداره پژوهش و دانش‌پژوهان مرکز تخصصی آخوند خراسانی در هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان درخشیدند

به گزارش شبکه معالم، در هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان که به همت مدیریت پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان برگزار شد، رییس اداره پژوهش و دانش‌پژوهان مرکز تخصصی آخوند خراسانی موفق به کسب رتبه‌های برتر و عناوین شایسته تقدیر شدند.
در این رویداد علمی، رساله دکتری آقای «بلال شاکری» رییس اداره پژوهش با عنوان «نظریه انقلاب نسبت و موقعیت آن در استنباط فقهی»، در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی حائز رتبه سوم شد.
همچنین وی در بخش مقالات دو اثر با عناوین «تحلیل انتقادی دیدگاه آیت الله سیدمحمدسعید حکیم در انقلاب نسبت» و «تحلیل وجه جمع روایات حاکی بر وظیفه حائض بعد از احرام عمره تمتع» را به دبیرخانه فراخوان ارسال کرده بود، که هر دو اثر شایسته تحسین شناخته شدند.
علاوه بر این، حجت‌الاسلام دکتر «ابوالقاسم صادقی» از دیگر پژوهشگران این مرکز در بخش مقالات با ارائه مقاله ای با عنوان «خودآگاهی در سهروردی؛ اشتراکات و اختلافات او با ابن سینا» موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر شد.
در بخش ایده‌های پژوهشی، حجت‌الاسلام «علیرضا مقیم یزدی» با ارائه ایده ای با عنوان «بررسی مقایسه ای رابطه میان سلامت روان و انگیزش در پیشرفت تحصیلی طلاب حوزه علمیه خراسان و دانشجویان دانشگاه های مشهد با نقش میانجی تقوا و مراقبت معنوی» عنوان شایسته تقدیر را به خود اختصاص داد.
پایان‌نامه حجت‌الاسلام «مهدی برزگر» با عنوان «جایگاه کتاب مقدس در تفاسیر قرآن کریم با تکیه بر سه تفسیر المیزان، الفرقان و االثری الجامع» نیز در این دوره از فراخوان شایسته تقدیر شناخته شد.
همچنین مقالات حجت‌الاسلام «حسین رفیعی» با عنوان «بررسی دیدگاه های رایج متکلمان معتزله و امامیه درباره تعریف حسن و قبح اخلاقی و نقش خواجه نصیرالدین طوسی» و حجت‌الاسلام دکتر «مهدی عصمتی» با عنوان «دراسۀ آلیات اإلمام الهادی علیه السالم فی تعزیز نظام الوکالء وتثبیته وتطویره» هر دو عنوان شایسته تحسین را کسب کردند.
در نهایت، اثر حجت‌الاسلام «محمد محسن کمالی» با عنوان «تصحیح حاشیه قدیم دوانی بر شرح علاءالدین قوشچی» در بخش پایان‌نامه‌ها و کتاب حجت‌الاسلام «امید نوری» با عنوان «راه بهشت» در بخش کتب، هر دو موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر شدند.
این موفقیت‌ها نشان‌دهنده تلاش و اهتمام مرکز تخصصی آخوند خراسانی ره در زمینه پژوهش و تولید علم دینی است. بدون شک این دستاوردها می‌تواند الهام‌بخش طلاب و فضلای جوان در مسیر علم و دانش باشد.
لازم به ذکر است که هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان با هدف گسترش فرهنگ پژوهش و شناسایی و حمایت از پژوهشگران حوزوی برگزار شد. در این دوره از فراخوان، بیش از ۱۸۰۰ اثر در قالب‌های مختلف به دبیرخانه فراخوان ارسال شد که پس از داوری، ۴۰۷ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید