خبر

نمایشگاهی باهدف آشنایی بامصرف فرهنگی و شناخت موانع و چالشهای پیش‌رو

گزارشی از نمایشگاه «چالش‌های مصرف فرهنگی»؛

نمایشگاهی باهدف آشنایی بامصرف فرهنگی و شناخت موانع و چالشهای پیش‌رو

شبکه معالم ـ نمایشگاه «چالش­های مصرف فرهنگی» توسط مرکز آموزش شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از تاریخ ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت در محل این دفتر برگزار گردید.

به گزارش شبکه معالم، نمایشگاه «چالش‌های مصرف فرهنگی» با هدف آشنایی با مصرف فرهنگی و شناخت موانع و چالش­های پیش روی آن برپا شده بود و در ادامه سلسله نشست­هایی بود که با همین موضوع در اسفند سال گذشته و با حضور اساتید و صاحب­نظران حوزه علوم اجتماعی و مسائل فرهنگی برگزار شد. و در کنار مجموعه مطالعات نظری صورت گرفته به عنوان پشتوانه نظری و علمی نمایشگاه مورد استفاده قرار گرفت.

در بخشی از این نمایشگاه مفهوم مصرف فرهنگی و مهمترین چالش­های آن از جمله اقتصاد، تبلیغات، امکان دسترسی، نظام آموزشی و تحصیلات، برنامه­ریزی فرهنگی، فرهنگ غربی و نظام نوآوری در قالب ۸ اینفوگرافی برای آگاهی مخاطب عرضه شد تا مخاطب بتواند به صورتی ساده و سریع با مفهوم مصرف فرهنگی و اصلی­ترین چالش­های آن در جامعه ایران آشنا شوند. همچنین، در این نمایشگاه چالش­های مصرف فرهنگی در غالب یک موشن­گرافی و شکلی جذاب و مخاطب پسند ارائه شد تا بتواند نقش آگاهی بخشی خود را بهتر ایفا نماید.

از دیگر تولیدات عرضه شده در این نمایشگاه کلیپی برگرفته از سلسله نشست­های مصرف فرهنگی بود که در آن مهمترین بخش­های سخنان اساتید دکتر صدیق اورعی، دکتر محمدرضا زائری، دکتر علی اصغر محکی، دکتر مسعود معینی پور، وحید جلیلی، محمدجواد استادی و علی الهی خراسانی در موضوع مصرف فرهنگی و چالش­های آن ارائه شود.

در بخش دیگری از این نمایشگاه محصولات تولید شده توسط نهادها و سازمان­های دیگر شهر مشهد در حوزه مصرف فرهنگی، با هدف آشنایی مخاطبین با مجموعه فعالیت­های انجام شده در این حوزه توسط مهمترین نهادهای این شهر به نمایش گذاشته شد. بخشی از این محصولات شامل پژوهش­های انجام شده با موضوع مصرف فرهنگی، و بخشی دیگر محصولات تولید شده با هدف تغییر ذائقه مخاطب در جهت مقابله با الگوهای مصرف فرهنگی غربی بوده است.

مجموعه پژوهش­های انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی مرتبط با موضوع مصرف فرهنگی، برخی از مهمترین کتاب­های تولید شده مرکز مشاوره و خدمات اجتماعی آستان قدس در راستای اصلاح الگوهای مصرف فرهنگی، مجموعه نمایشگاهی «جهان شهر» با موضوع آشنایی با ظرفیت­های فرهنگی و گردشگری جهان اسلام از فرهنگسرای امت، گزیده ای از تولیدات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد و فرهنگسرای رسانه در جهت تغییر ذائقه مخاطب در بهره مندی صحیح از کالاهای فرهنگی در سنین مختلف کودک، جوان و بزرگسال، و مجموعه محتواهای تولید شده توسط مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در جهت آگاهی بخشی دینی و پاسخ به سوالات و شبهات مرتبط، از جمله محصولاتی بود که در این نمایشگاه عرضه و ارائه شد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه با حضور خانم دکتر جمیله علم­الهدی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی کار خود را آغاز و با حضور و سخنرانی دکتر ابراهیم فیاض، عضو هیأت علمی گروه مردم­شناسی دانشگاه تهران به کار خود خاتمه داد.

 

 

 

 


تعداد بازدید: 231
تاریخ انتشار : خرداد ۶, ۱۳۹۶    -    زمان انتشار : ۱:۳۱ بعد از ظهر

نظرات شما :

ثبت نظرات شما :

 

سوال امنیتی : *