به گزارش خبرنگار شبکه معالم، سومین دوره کارگاه های فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سه کارگاه «روحانیت و اخلاق حرفه ای»، «روحانیت و سواد مصرف» و «روحانیت و سواد رسانه ای هنری» به کار خود پایان داد.
کارگاه روحانیت و اخلاق حرفه ای توسط حجت الاسلام حمید آقانوری، استاد حوزه و دانشگاه با هدف ارتقاء سطح خودآگاهی صنفی و اخلاق حرفهای جامعۀ روحانیت و محتوای آموزشی «تبیین ضرورت و اهمیت اخلاق و تهذیب در حیات روحانیت»، «تبیین اخلاق و وظایف حرفهای روحانیت»، «وظایف درون صنفی روحانیت»، «وظایف برون صنفی روحانیت» و «شاخههای اخلاق حرفهای خصوصاً اخلاق حرفهای روحانیت» تدریس شد.
همچنین دکتر سید محمد حسینی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم اسلامی و انسانی در کارگاه روحانیت و سواد مصرف که با هدف آشنایی با اصول ،روش ها و کاربردهای سوادمصرف در زندگی روحانیت (در سطح خانواده) برگزار شده بود به تدریس محتوای آموزشی «مفهوم شناسی و چیستی سواد مصرف»، «ملاکهای تعیین وتغییرمصرف افراد»، «عوامل موثر برکاهش ، افزایش و نحوه مصرف» و «سوال های اساسی سواد مصرف و روش های پاسخ به آن» پرداخت.
یاسر آیین، مدرس حوزه و دانشگاه در کارگاه روحانیت و سواد رسانه ای هنری هدف «ارتقای بینش و آگاهی عمومی در زمینه شناخت و کاربرد عمومی رسانه و ابزراهای هنری» را دنبال کرد و تدریس محتوای آموزشی ذیل پرداخت:
* مفهوم و تعریف سواد
* جایگاه و ضرورت سوادهای عمومی معاصر در نظام اجتماعی
* تعریف سواد هنری / تعریف سواد رسانهای
* آشنایی عمومی با هنر و سیر تحولی آن
* آشنایی عمومی با رسانه و سیر تحولی آن
* آشنایی با کاربرد هنر و رسانه در زندگی
* آشنایی با کارکردهای هنری و رسانهای در تبلیغ دینی
* آشنایی با سواد بصری
* آشنایی با نشانهشناسی هنری و رسانهای
* تحلیل هنری و رسانه ای و تکنیک های آن
* جایگاه مهارت، آگاهی و آموزش در سواد هنری رسانهای
* اصول اساسی سواد هنری و رسانهای (چه کسی میگوید؟ چه میگوید؟ به چه کسی میگوید؟ از چه طریقی میگوید؟ با چه تأثیری میگوید؟ چرا میگوید؟)