آخرین خبرها

گزارشی از روند برگزاری کلاس‌‌های دوره‌های آموزشی در بستر فضای مجازی

محمدجواد نعمتی، رییس اداره امور آموزشی و تهذیب اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با شبکه معالم، گفت: پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و تداوم آن و همچنین لزوم برگزاری کلاس‌ها در نیم‌سال دوم سال تحصیلی  ۹۸ – ۹۹،  مرکز تخصصی آخوند خراسانی بر آن شد تا تمامی کلاس‌های دوره­های آموزشی این مرکز را که حدود ۶۰ کلاس آموزشی در طول هفته برای دانش‌پژوهان سطح دو و سه پیوسته، سطح سه و سطح چهار بود، در بستر فضای مجازی با استفاده از سامانه آموزش مجازی LMS برگزار کند.

وی افزود: از اینرو کارشناسان ادارۀ برنامه‌ریزی و فناوری آموزشی و کارشناس مسئول زبان عربی زیر ساخت‌های لازم را برای برگزاری تمامی دوره‌های آموزشی مرکز اعم از تخصصی و مهارتی مهیا نمودند.

نعمتی خاطرنشان کرد: در این سامانه برگزاری کلاس‌ها هم به صورت آنلاین  (On line) و هم آفلاین (Off line‌) قابل برگزاری است. لذا تمامی دوره‌های آموزشی در نیم‌سال دوم به صورت مجازی و از طریق سامانه LMS ارایه و  برخی اساتید از هر دو روش برای تدریس خود استفاده نمودند.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با دفتر مرکزی اسامی دانش‌پژوهان و اساتید به بخش IT  دفتر مرکزی ارسال شد و پس از درج در سامانه برای اساتید یوزر و پسورد اخذ و برای اساتید جهت ورود به سامانه زمینه لازم فراهم شد.

وی اشاره کرد: با پیگیری و تلاش کارشناسان این اداره تمامی کلاس‌های دوره‌های آموزشی در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۹ -۹۸  با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و از طریق سامانه  LMS  برگزار شد. همچنین با توجه به آماده شدن زیرساخت‌های لازم توسط کارشناسان محترم این اداره در صورت استمرار این بیماری برگزاری تمامی کلاس‌های دوره‌های آموزشی در ترم آینده نیز به صورت مجازی خواهد بود.

رییس اداره امور آموزشی و تهذیب گفت: با توجه به برگزاری تمامی کلاس‌های دوره‌های آموزشی در بستر فضای مجازی، این فرصت مهیا شد تا تیمی متشکل از رییس ادارۀ برنامه‌ریزی و فناوری آموزشی، رییس ادارۀ آموزش و رییس ادارۀ امور آموزشی و تهذیب با همفکری کارشناسان دستورالعمل برگزاری کلاس‌های دوره‌های آموزشی در فضای مجازی برای دوره­های رسمی و غیر رسمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی، تهیه نموده و پس از تأیید از سوی مدیر مرکز تخصصی آخوند خراسانی ابلاغ آن صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید