آخرین خبرها

پایان نامه «بررسی تناقض نمایی آیات ناظر به شخصیت پیامبر اکرم(ص) در قرآن، با رویکرد آرای مفسران فریقین» دفاع شد

به گزارش شبکه معالم، بیست و چهارمین جلسه دفاع پایان نامه با موضوع «بررسی تناقض نمایی آیات ناظر به شخصیت پیامبر اکرم(ص) در قرآن، با رویکرد آرای مفسران فریقین» توسط آقای سید محمود فرع شیرازی، طلبه مرکز تخصصی آخوند خراسانی برگزار شد.

وی گفت: بر کسی پوشیده نیست که پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله معصوم است و لازمه­ ی هر پیامبری عصمت است، چراکه اگر پیامبر صلی الله علیه و آله دچار گناه و یا خطا و اشتباه بشود، مردم به او اعتماد نمی­کنند و همچنین از ایشان تبعیت نکرده؛ در نتیجه دعوتش را نمی­پذیرند.

وی افزود: از سویی دیگر در قرآن کریم آیاتی راجع به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نازل شده است که در ظاهر با عصمت پیامبر صلی الله علیه و آله تناقض دارد و بر خلاف آن چیزی است که از شخصیت پیامبر صلی الله علیه و آله در قرآن معرفی شده است.

شیرازی خاطرنشان کرد: در این نوشتار طی پنج فصل به بررسی آیات تناقض­نمای راجع به شخصیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در قرآن کریم پرداخته، به دلایل این تناقض و جواب از آن در ضمن آراء مفسرین فریقین اشاره کرده و در پایان نتیجه را بیان می­کنیم.

گفتنی است، استاد راهنمای این پایان نامه حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی تهرانی، استاد مشاور آقای سید مهدی علمی حسینی و اساتید ناقد حجت الاسلام و المسلمین حسن نقی زاده و آقای سید محمدتقی شوشتری بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید