آخرین خبرها

وب سایت آموزش تفکرگرا و پژوهش محور رونمایی شد

به گزارش شبکه معالم، وب سایت آموزش تفکرگرا و پژوهش محور با حضور دکتر حسین خنیفر، رییس دانشگاه فرهنگیان کشور، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی، رئیس میز تخصصی توسعه و توانمندسازی علم اسلامی، جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران از وب سایت آموزش تفکر گرا و پژوهش محور رونمایی شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید مهدی روح بخش، مدیر سایت آموزش تفکرگرا و پژوهش محور در خصوص این پروژه اظهار کرد: با بررسی های مختلف میدانی، مراجعه به کتابخانه ها، وب سایت ها و بانک های اطلاعاتی نزدیک به ۲۰۰۰ منبع و ۷۷۰ عنوان کتاب و تعدادی مقاله در این حوزه به صورت دیجیتالی جمع آوری شد.

وی افزود: ما با جمع آوری این اطلاعات متوجه شدیم که در حوزه آموزش تفکرگرا و پژوهش محور در علوم اسلامی، ادبیات علمی بسیار کم وجود دارد.

وی با اشاره به این تذکر مقام معظم رهبری در خصوص تحول حوزه ، بیان داشت: پس تذکر ایشان بسیاری گفتند سیستم آموزشی حوزه های علمیه ما جدید است و روش و برنامه جدیدی داریم؛  و ما با تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که تنها تعداد معدودی در این زمینه اقدام کرده اند که حرکت آن ها در حد یک مدل است.

وی افزود: با بررسی مدل ها و حتی مدلهای خارجی حدود ۴۴ مدل آموزش تفکر محور استقراء کامل شد و مدل ها مدل نظام پرورش مآل، مدل حلقه های محقق پرور و… را برای تبیین انتخاب کرده ایم.

مدیر سایت آموزشی تفکر گرا و پذیرش محور اظهار کرد: سایت آموزش تفکرگرا و پژوهش محور در حوزه مدلهای آموزشی و در حوزه علوم انسانی در حال فعالیت است که به صورت تخصصی سه بخش اصلی دارد. این سایت نظریه ها را مطرح و مدلها را تبیین و تجربه نگاری می کند.

وی در خصوص ضرورت این ایجاد سایت گفت: این سایت یک‌منبع جامع برای اساتید به ویژه در زمینه آموزش است و کمک کار خوبی برای کلاس های آموزشی اساتید خواهد بود و با نشانی fekr.maalem.ir برای علاقه مندان قابل دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید