آخرین خبرها

نگاهی گذرا بر فعالیت‌های اداره پژوهشِ «اداره کل آموزش» و «مرکز تخصصی آخوند خراسانی»

حجت الاسلام هادی مصباح، رییس اداره پژوهش اداره کل آموزش در گفتگو با شبکه معالم، گفت: امروزه توسعه جوامع هم‌زمان با آموزش، نیازمند تحقیق و پژوهش‌های کارآمد در همه زمینه‌های علمی است. به همین مناسبت اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در سال ۱۳۹۱ با تأسیس اداره پژوهش، پشوانه علمی پژوهشی مناسبی برای «پیشبرد پژوهش‌های آموزشی» و «فرآوری خروجی برنامه‌ها به صورت محصول پژوهشی» در راستای اهداف خود به ارمغان آورد. در فرایند امور پژوهشی اداره کل آموزش با اهداف کلی زیر تأسیس شده است:

  • ارایه خدمات پژوهشی و پشتیبانی از پژوهش‌ها و تألیفات اعضای هیئت‌علمی، اساتید و دانش‌پژوهان «مرکز تخصصی آخوند خراسانی» دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی؛
  • تعریف پروژه‌های موردنیاز اداره‌کل آموزش با اتکا به ظرفیت اعضای هیئت‌علمی و اساتید دفتر تبلیغات اسلامی؛
  • آماده‌سازی و انتشار محصولات علمی و فرهنگی «مرکز تخصصی آخوند خراسانی» و نشریات علمی مکتوب و الکترونیکی آن.

وی افزود: اکنون اداره پژوهش یکی از بخش‌های «اداره کل آموزش» دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و «مرکز تخصصی آخوند خراسانی» است. از آنجاکه بدون فعالیت‌های پژوهشی، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نیست، تحقق بخشیدن اهداف این مرکز آموزشی در گروی پژوهش‌های علمی‌ و خدمات پژوهشی است که بر عهده این اداره می‌باشد.

حجت الاسلام مصباح یادآور شد: اداره پژوهش به منظور نیل به اهداف خود فعالیت‌های متنوعی انجام داده است که در چهار محور کلی؛ انتشارات، پژوهشی و خدمات پژوهشی، فعالیت‌های ارتقایی نخبگان، فعالیت‌های ستادی در این کلیپ که به همت جناب آقای مصدق،  تدوین شده است معرفی می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید