آخرین خبرها

نخستین کارگاه از سلسه کارگاه های بررسی و شناخت مبانی جریان‌های سلفیه تکفیری برگزار شد

به گزارش شبکه معالم، کارگاه بررسی و شناخت مبانی جریان‌های سلفیه تکفیری با موضوع «اختلافات اهل سنت با جریان‌های تکفیری (مبانی، عقاید و روش‌های استنباط)» طی دور روز متوالی پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ دی‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۹  با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان، رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد.

محمد مختاری، مدیر کلان پروژه نقد وهابیت سلفیه تکفیری در خصوص مراحل برگزاری این کارگاه گفت: برای برگزاری این کارگاه ها ـ که در واقع پیش‌نیاز دوره بعد تربیت مدرس نقد وهابیت و جمع بندی آموخته های قبل دانشوران است ـ به ۲۰۰ نفر از افرادی که قبلا دوره های نقد وهابیت را گذرانده‌اند، فراخوان داده شد.

وی افزود: در مرحله بعد به وسیله نرم‌افزار چند رسانه ای سنگواره، فرصت مطالعاتی غیرحضوری برای آنها فراهم شد تا با مبانی فکری، اعتقادی، باورهای وهابیت، تاریخچه و عملکرد ۱۰۰ ساله اخیر وهابیت، و راه برون رفت از مشکلات اخیر وهابیت که در این نرم افزار تبیین شده است، آشنا شوند.

مختاری خاطرنشان کرد: پس از مراحل مصاحبه و فرآیند پذیرش، ۸۵ نفر ـ که ۵۰ نفر از این تعداد را خواهران و ۳۰ نفر را برادران تشکیل می‌دهند ـ برای شرکت در این کارگاه دعوت شده‌اند.

وی سپس بیان داشت: در پایان کارگاه بررسی و شناخت مبانی جریان‌های سلفیه تکفیری با موضوع «اختلافات اهل سنت با جریان‌های تکفیری (مبانی، عقاید و روش‌های استنباط)» از شرکت‌کنندگان از مباحث مطرح شده آزمون گرفته و افراد برای شرکت در دوره نقدوهابیت گزینش می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید