آخرین خبرها

مُبلغان به عنوان رابط میان تدین، قرآن و مردم بایستی جایگاه روز قدس را برای جامعه تبیین کنند

به گزارش شبکه معالم، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ربانی‌بیرجندی عضو هیئت علمی و مدیر گروه فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی با بیان اینکه روز قدس یک روز به یاد ماندنی و بسیار مهمی است، ابراز کرد: امام خمینی(ره) آن را نامگذاری و دستور دادند تا در حمایت از مردم فلسطین و حمایت از همه مستضعفان جهان راهپیمایی برگزار شود و مسلمانان انزجار خودشان را از حکومت نامشروع اسرائیل بیان کنند؛ رژیم صهیونیستی خانه‌ها و املاک مردم را خراب می‌کند تا برای خودش قصر بسازد.

وی با اشاره به نقش طلاب در تبیین مسئله قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ادامه داد: رژیم اشغالگر اسرائیل خودش را متولی بیت المقدس در فلسطین می‌داند؛ همه مُبلغین و کسانی که دنبال تبلیغ‌اند و با جامعه ارتباط دارند و رابط میان تدین، قرآن و مردم هستند، باید به جایگاه روز قدس اشاره و علت آن را برای مردم توضیح و تبیین کنند و این حداقل‌کاری است که می‌توان انجام داد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان افزود: رژیم غاصب فلسطین یعنی اسرائیل یک کشوری است که با بسیاری از کشورهای دیگر فرق می‌کند و حسابش جدا است. اینکه کشوری با تفکر غصب به کشوری حمله و مردم آن کشور را اخراج و خانه‌هایشان را نابود می‌کند، ویژگی‌های مختلفی است که در اسرائیل جمع شده است. خصوصیتی که به تعبیری در جنگ ها نیست و این موضوع در کشور فلسطین یک حالت استثنایی است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی‌بیرجندی با بیان اینکه زمانی سرزمین فلسطین در بین کشورها دارای استقلال و عضو دولت عثمانی بود که متاسفانه با نقشه انگلیس، دولت عثمانی را متلاشی کردند و فلسطین ایجاد شد، گفت: آنان آمدن اسرائیل را در یک منطقه خاصی از این سرزمین پایه‌گذاری کردند و کم کم مناطق دیگر را نیز غصب کرده و خانه‌های مردم این کشور را خراب و اسرائیل را توسعه می‌دهند؛ بنابراین جریان اسرائیل با سایر جنگها و کشورها فرق می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید