آخرین خبرها
نقی زاده الهی
نقی زاده الهی

لزوم تقویت هویت علمی، آموزشی و حوزوی طلاب مرکز تخصصی آخوند خراسانی

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی، مشاور راهبردی رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در جلسه معارفه حجت الاسلام و المسلمین رحمانی، مدیر جدید مرکز تخصصی آخوند خراسانی گفت: انجام تغییرات در مرکز و سایر ادارت در جهت برنامه بهسازی اداره کل آموزش است و تقویت هویت آموزشی علمی و حوزوی مرکز می تواند همانند گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت های چند بعدی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان داشت: ممکن است هویت علمی، آموزشی و حوزوی به مقدار کافی در متن نباشد و متفاوت با مکان های حوزوی دیده شود؛ بر این باورم که می شود طلبه در فضای مرکز چه به لحاظ شکلی و چه به لحاظ ارتباطی، به طور واقعی احساس رسیدگی کرده و مورد تربیت علمی قرار گیرد.

این عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی اضافه کرد: طلبه باید به این نتیجه برسد که می تواند در مرکز از حضور استادان و اعضای هیئت علمی استفاده کند و به این درک برسد که افرادی نگران رشد علمی او هستند و از فعالیت های علمی او مراقبت و مشکل او را حل می کنند. دانش پژوه باید احساس کند که محصول علمی این مجموعه است.

ضرورت افزایش نظارت کمی و کیفی بر تدریس های مرکز

حجت الاسلام و المسلمین دکتر نقی زاده، رییس شورای اجرایی مرکز تخصصی آخوند خراسانی در بخش دیگری از این جلسه گفت: تلاشی که در جهت ارتقای کمی و کیفی آموزش در حال انجام است، مورد تشکر بوده، ولی با توجه به برخی از ضعف های دیده شده در ناحیه جذب برخی از نیروها بایستی تلاشی صورت گیرد، تا  شاهد برخی از کاستی ها در عرصه آموزش نباشیم .

وی خاطرنشان کرد: بر این باورم که بایستی بر روند آموزش فعلی مقداری تجدید نظر شود و به عنوان مثال نظارتی بر تدریس ها صورت گیرد و طرح درس در مرکز الزام آور شود، به بیان دیگری باید نظارت کمی و کیفی بر تدریس ها بیشتر و دقیق تر از گذشته صورت گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد سپس بیان داشت: اگر استادی در تدریس ضعفی دارد، بایستی در خصوص ارائه آن درس به وی بازنگری و اشکالی ندارد که آن درس به دیگری واگذار شود.

دیدگاهتان را بنویسید