آخرین خبرها
عضو هیئت علمی اداره کل آموزش
سید مهدی علمی حسینی

مسئله شناسی و حل مسائل از وظایف گروه علوم قران و معارف حدیث است

شبکه معالم ـ مدیر گروه علوم قرآن و حدیث گفت: گروه علوم قران و حدیث برنامه جامع راهبردی، مسئله شناسی و حل مسائل را به عهده گرفته است که یکی از آن مسائل بحث مرجعیت علمی قران کریم است.

به گزارش شبکه معالم، سید مهدی علمی حسینی، مدیر گروه علوم قرآن و معارف حدیث و عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی در گفتگو با شبکه معالم، گفت: این گروه آموزشی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرده و از سال ۱۳۸۲ وارد طراحی رشته های نیمه رسمی شده است.
وی افزود: گروه علوم قرآن و حدیث از سال ۱۳۹۰ رشته های رسمی خود را در حد سطح سه حوزه آغاز کرده است و امروز دوره های متعددی از قران و حدیث در دفتر تبلیغات خراسان رضوی برگزار می شود و طلاب پایان نامه های خود را در ابن مرکز تدوین و دفاع می کنند.
عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی ادامه داد: فعالیت های گروه علوم قران و حدیث تنها آموزشی نیست بلکه نشست ها و همایش هایی از جمله تفسیر و تفسیرنگاری توسط این گروه برگزار می شود.
وی در خصوص همایش تفسیرنگاری گفت: این همایش به صورت یک سال درمیان برگزار می شود و تا کنون پنج دوره برگزار شده است.
علمی حسینی همچنین اظهار داشت: تا کنون پنج دوره همایش عرصه ها و روشهای حدیث پژوهی نیز توسط گروه علوم قران و حدیث برگزار شده است.
وی با بیان اینکه گروه آموزشی علوم قران و معارف حدیث برنامه جامع راهبردی، مسئله شناسی و حل مسائل را به عهده گرفته است؛ اظهار کرد: امروز برنامه های این گروه در امتداد برنامه راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.
وی یکی از مسائل را بحث مرجعیت علمی قران کریم عنوان کرد و افزود: نشستی با این عنوان برگزار شد که دکتر بهروزی لک، دانشیار دانشگاه باقرالعلوم و استاد مجتبی الهی خراسانی، استاد خارج فقه حوزه و استادیار مرکز تخصصی آخوند خراسانی بحث را به نحو چالشی ارائه کردند.
مدیر گروه علوم قرآن و حدیث گفت: هدف از برگزاری این برنامه ها برداشتن گام های لازم برای حل مسائل تدوین شده است که یکی از آن مسائل بحث مرجعیت علمی قران کریم است.

دیدگاهتان را بنویسید