آخرین خبرها
مبلغ انگلیسی زبان
سید حیدر میلانی

مبلغان شیعی در ناآگاهی جامعه جهانی از تفکرات شیعی مقصرند

شبکه معالم ـ یک مبلغ اسلامی در کشورهای اروپایی اظهار داشت: عدم ارائه کردن تشیع و تفکرات شیعی به صورت جهانی باعث بروز اقدامات تروریستی برخاسته از تفکرات سلفی گری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، حجت الاسلام و المسلمین سید حیدر میلانی، مبلغ اسلامی در کشور انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی در حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران به بیان سخنانی مرتبط با سلفی گری و افراط گرایی اسلامی در کشورهای انگلیسی زبان بویژه انگلیس پرداخت و گفت: فراگیری دانش زبان انگلیسی توسط اعضای طلبه حلقه زبان انگلیسی، و به کارگیری آن برای تبلیغ اسلام و تفکرات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام امری بسیار پسندیده و ضروری است.

وی یکی از مهمترین علل وجود سلفی گری و وهابیت در کشورهای غربی بویژه انگلیس را عدم حضور پررنگ شیعه در میان آنها در عرصه نوشتاری و کتاب و در عرصه شبکه های مجازی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین میلانی سلفی گری و وهابیت را نوعی بیماری برشمرد که قابلیت شیوع در اقصی نقاط دنیا چه در جمع مسلمانان بویژه شیعیان و چه در میان کفار اعم از مسیحیان و یهودیان دارد.

وی افزود: این تروریستها از لحاظ سیاسی و مالی مورد حمایت بعضی از کشورهای غربی و همچنین کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی هستند.

این مبلغ اسلام در کشورهای غربی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در تولید تفکر سلفی گری و افراط گرایی اسلامی نقش بسزایی را ایفا می کند تا افرادی را با هدف جهاد که از نگاه آنها برای تضمین آخرتشان می باشد به منظور قتل و خونریزی در عراق، سوریه و کشور های دیگر تربیت کند.

وی حتی کشورهای غربی را نیز قربانی تفکر سلفی گری و وهابیت دانست و ابراز داشت: حادثه خونبار پاریس هم نتیجه شیوع این تفکرات افراطی است.

وی در بخش دوم صحبتهای خود به مساله نشاختن شیعه به دیگر مذاهب اشاره و گفت: عدم ارائه کردن تشیع و تفکرات شیعی به صورت جهانی عمدتا باعث بروز اقدامات تروریستی برخاسته از تفکرات سلفی گری شده و طلاب علوم دینی، دانشجویان، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه باید در معرفی هویت اصلی شیعه تلاش و جدیت وافری به خرج دهند و تفکرات شیعه را از طریق رسانه های مجازی مثل اینترنت به عالمیان ابلاغ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین میلانی گفت: بنده براین باورم مبلغان شیعی در این ناآگاهی جامعه جهانی از تفکرات شیعه اثنی عشری و مکتب اهل بیت تقصیر بسزایی دارند.

گزارش تصویری

دیدگاهتان را بنویسید