آخرین خبرها
جنگ نرم
عالیت هدفمند و مهندسی شده شبکه های ماهواره ای

فعالیت مهندسی شده شبکه های ماهواره ای در تخطئه مقدسات

شبکه معالم ـ دوازدهمین جلسه حلقه هنرورسانه دینی مرکز آموزشی شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی با موضوع رصد شبکه های ماهواره ای  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، حجت الاسلام سید مجید ذاکری، از اعضای حلقه هنر ورسانه دینی در ابتدای این جلسه به بیان ماحصل رصد برنامه های یک هفته اخیر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان پرداخت و با اشاره به شانتاژ خبری و تحلیل هایی که در هفته گذشته علیه شورای نگهبان و خصوصا دبیر این شورا در شبکه های خبری همچون صدای آمریکا و بی بی سی فارسی صورت گرفت، گفت: متاسفانه صحبت ها و موضع گیری های دوپهلو و بعضا خلاف واقعی که برخی از مسوولان در این یک هفته اخیر داشتند، بر این فشارها و تهاجمات دشمن افزود. مسوولین و خواص باید مراقب گفتار و کردار خود در این ایام حساس پیش رو تا انتخابات باشند.

وی در ادامه گریزی به شبکه های فیلم و سریال ازجمله شبکه فارسی وان داشته و سریال کره ای بانوی طوفان را سریالی مهندسی شده در راستای ترویج خیانت و فروپاشی نظام خانواده دانست و بیان داشت: فارسی وان در این هفته وعده برنامه مستند جدیدی تحت عنوان آشپزخانه ایرانی آریا را داد که نشان از برنامه ریزی این شبکه بهایی-یهودی در جهت ترویج سبک خاصی از تغذیه است.

حجت الاسلام ذاکری در پایان گزارش خود اشاره ای نیز به شبکه های مذهبی ازجمله محبت(شبکه مسیحیان تبشیری) و شبکه مرجعیت(شبکه منتسب به بیت شیرازی) داشته و عنوان کرد: شبکه محبت از الان که تقریبا دو ماه به ایام عید مانده شروع به ترویج شعف و شادی نوروزی کرده که با توجه به اینکه در پایان امسال، فاطمیه را در پیش داریم، عملکرد این شبکه بسیار موزیانه و هدفمند به نظر میرسد. همچنین از طرفی شبکه مرجعیت نیز به تازگی غالب برنامه هایش رنگ و بوی انتخاباتی گرفته و اخیرا حول محور فقه الحکومه و اخلاق الحکومه دنبال می شود.

در ادامه جلسه حجت الاسلام حسین حجتی بحث هفته گذشته خود با عنوان “شیطان پرستی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان” را تکمیل کرده و از تبلیغ و ترویج جشن هالووین و موسیقی متال در بین جوانان ایرانی ابراز تاسف کرد و ابراز داشت: عدد 666 نیز از دیگر نمادهای شیطان پرستان است که به عنوان عدد دجال معروف است و متاسفانه به وضوح در برخی از برنامه ها تبلیغ میشود.

وی همچنین اشاره ای به مراسم عضو گیری شیطان پرستان و برخی از آداب مراسمات خاص این فرقه داشت.

در قسمت پایانی جلسه،حجت الاسلام حسن خفاجه به تشریح روند تحقیقات و پژوهش های انجام شده پیرامون موضوع “کودک و تلویزیون” پرداخت و ضمن تقسیم دوران کودکی طبق نظریه رشد مرحله ای پیاژه گفت: این نظریه یکی از نگرش های موجود به دوران کودکی است که البته باید همه نظریات را مورد بحث و بررسی قرار داد و سپس نظریه صحیح را برگزینیم زیرا اگر بینش صحیحی نسبت به ادوار مختلف کودکی داشته باشیم، آنگاه است که میتوانیم در تولید برنامه های کودک مدیریت موفقی داشته باشیم.

وی در پایان آمار قابل توجهی را اعلام کرد و اذعان داشت: به طور میانگین کودکان ایرانی حداکثر 17 دقیقه با والدین خود ارتباط عاطفی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید