آخرین خبرها

فراخوان طلاب ممتاز سطح یک در مرکز تخصصی آخوند خراسانی

مرکز تخصصی آخوند خراسانی با هدف تربیت نخبگان حوزوی، طلاب ممتاز سطح یک را به تحصیل در این مرکز دعوت می‌کند.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، مراسم فراخوان طلاب ممتاز سطح یک روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در مرکز تخصصی آخوند خراسانی برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علی رحمانی، مدیر کل آموزش و مدیر این مرکز، به ارائه سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی با اشاره به سابقه درخشان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در تربیت مبلغان و مدرسین دینی، گفت: مرکز تخصصی آخوند خراسانی در ادامه این مسیر پرفروغ، در مقاطع تحصیلی سطح ۳ و ۴ طلبه می‌پذیرد و تاکنون ۲۶ رشته تخصصی را برای پاسخگویی به نیازهای روزآمد جامعه طراحی کرده است.

وی با تاکید بر رسالت این مرکز در تربیت طلاب نخبه و کارآمد، افزود: این مرکز سه هدف اصلی را دنبال می‌کند: آشنایی طلاب با میراث علمی و دینی، مسائل روز و مرز دانش در سطوح علوم اسلامی و مراکز علمی جهان، و نیازهای آینده جامعه.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی همچنین از ارتباط این مرکز با نخبگان حوزه برای جذب طلاب ممتاز خبر داد. وی گفت: مرکز تخصصی آخوند خراسانی دارای مجلات علمی و پژوهشی مکتوب و الکترونیک متعددی است و در راستای توسعه وجودی و افزایش مهارت‌های طلاب در حوزه پژوهش، مطالعات و منبع‌شناسی، مدارس فصلی نیز برگزار می‌کند.

در ادامه این نشست، دکتر سید مهدی علمی حسینی، مدیر گروه آموزشی علوم قرآن و معارف حدیث، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید علی طالقانی، مدیر گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی و همچنین حجت الاسلام و المسلمین استاد محمد نوروزی، مدیر گروه آموزشی اخلاق و تعلیم و تربیت اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند.

این اساتید برجسته حوزه به مباحثی همچون تربیت پژوهشگر، استفاده از اساتید برجسته و عالی، و همچنین نشاط علمی حاکم در کلاس‌های درس این مرکز اشاره کردند.

مرکز تخصصی آخوند خراسانی به عنوان یکی از مراکز تخصصی حوزه علمیه، از طلاب ممتاز و نخبه جهت جذب و تحصیل در این مرکز دعوت به عمل می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید