آخرین خبرها
جستار
جستار

دومین جلسه تحریریه فصلنامه جستار های فقهی و اصولی برگزار شد

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، دومین جلسه تحریریه فصلنامه جستارهای فقهی و اصولی، با حضور آیت الله واعظ زاده خراسانی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست، حجت الاسلام و المسلمین دکترمحمدحسن حائری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین ناصری، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادی مصباح الهدی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردبیر فصلنامه، حجت الاسلام و المسلمین ناصری گزارشی از کارهای انجام گرفته در دبیرخانه فصلنامه ارائه داد و سپس حجت الاسلام و المسلمین الهی خراسانی، مدیر مسئول فصلنامه جستارهای فقهی و اصولی مسائلی را پیرامون مقالات دریافت شده و محورها و موضوعات دارای اولویت تشریح کرد.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بررسی مقالات پذیرفته شده در مرحله ارزیابی پرداخت و همچنین آیت الله واعظ زاده خراسانی ضمن مهم شمردن گردآوری فصلنماه های فقهی و اصولی بر عدم استفاده از اصطلاحات و واژه‌های غربی در مقالات تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدوست دقت در نکات ویرایشی و محتوای علمی نشریه را از وظایف دبیرخانه نشریه برشمرد و افزود: باید از پذیرش مقالاتی که به عنوان موظفی دانشجویی افراد و صرفاً رفع تکلیف بوده و محتوای علمی را دنبال نمی کند پرهیز شود و مقالاتی پذیرش اولیه شوند که مسأله محور بوده و دارای یافته‌های جدید و یا طرح مسأله جدید در حوزه فقه و اصول باشد و نسبت به اصطلاحات غربی تا جایی که ممکن است معادل سازی شود.

این جلسه به منظور تأیید نهایی مقالات شمارگان اول فصلنامه جستارهای فقهی و اصولی شکل گرفت و پس از ارائه نظرات اعضای جلسه، بنا شد چینش نهایی شماره های اول و دوم نشریه موکول به اعلام نظر مکتوب نهایی اعضا باشد.

گفتنی است، نشریه جستارهای فقهی و اصولی پس از دریافت مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتظار دریافت رتبه علمی پژوهشی از کمیسیون اعطای مجوزهای نشریات حوزه می  باشد.

متقاضیان انتشار مقاله در این نشریه می توانند، مقالات خود را از طریق سامانه نشریه به نشانی  jostar-fiqh.maalem.ir  پس از انجام مراحل ثبت نام ارسال نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید