آخرین خبرها

ثبت نام رشته های تخصصی سطح سه مرکز تخصصی آخوند خراسانی

به گزارش شبکه معالم؛ حجت الاسلام سید جواد هاشمی، رییس اداره آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از تمدید زمان پذیرش رشته‌های تخصصی سطح سه حوزه علمیه درنیمسال اول تحصیلی۹۸-۹۷ در رشته های تخصصی تفسیر وعلوم قرآن، علوم و معارف حدیث، فقه مقارن، فلسفه و کلام اسلامی و کلام مقارن توسط  مرکز تخصصی آخوند خراسانی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی آخوند خراسانی وابسته به اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مرکزی علمی – آموزشی است که به منظور نهادينه‌سازي آموزش‌هاي تخصصي با پشتوانه تجربه‌های پیشین و با هدف ارتقا و توسعة آموزش‌های حوزوی در قالب پنج رشته تخصصی سطح سه" تفسیر و علوم قرآن، علوم و معارف حدیث، فقه مقارن، کلام مقارن و فلسفه و کلام اسلامی"  فعالیت خود را پی‌گرفته است.

وی افزود: این مرکز تخصصی با در اختيار داشتن ۳ گروه آموزشي؛ «علوم قرآن و حديث»، «فقه و مباني اجتهاد» و «فلسفه و کلام اسلامي»، ۸ عضو هيئت علمي و ۳۳ استاد پيوسته، به طراحي و برگزاري رشته‌هاي گونا‌گون علوم اسلامي ـ با توجه به نيازهاي آموزشي متنوع و ترکيبي حوزه علميه‌ مشهد مي‌پردازد.

هاشمی در خصوص امتیازات جذب در این مرکز تخصصی به موارد ذیل اشاره کرد:

  • اعطای مدرک رسمی سطح سه حوزه علمیه خراسان؛
  • بهره‌مندی از اساتید توانمند حوزه و دانشگاه و فضای آموزشی مجهز
  • برنامه درسی معطوف به افق‌های علمی نوین، پرورش تفکر و تجربه تحقیق؛
  • امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان در مقطع تحصیلی سطح چهار و دکترای تخصصی؛
  • بهره‌مندی از کتابخانه تخصصی، بانک چند رسانه‌ای و مشاوره‌های آموزشی و پژوهشی؛
  • انتشار مقالات در نشریات دفتر تبلیغات اسلامی و عضویت در حلقه‌های علمی و تبلیغی؛
  • بهره‌مندی از خوابگاه و امور رفاهی برای طلاب شهرستان؛
  • اعطای جوایز و کمک هزینه تحصیلی.

  وی با بیان این که طلاب نهایتا بایستی تا ۸ ادریبهشت ماه ۱۳۹۷ جهت تکميل فرم ثبتنام و تعيين اولويت رشتة تحصيلي به صورت اينترنتي ازطریق شبکة معالم paziresh.dte.ir ثبت نام نمایند؛گفت: طلابی که حداکثر ۱۶۰ ساعت از دروس سطح ۲ آنها باقی مانده است، میتوانند حداکثر تا پایان اولین نیمسال تحصیلی در مرکز تخصصی در امتحانات مرکز شرکت نموده و در صورت قبولی به تحصیل ادامه دهند.

رییس اداره آموزش با اشاره به این که آزمون ورودي ساعت ۱۶ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه۱۳۹۷ برگزار می شود، افزود: مدت تحصيل در هر يك از پنج رشته، دو ونیم سال بدون احتساب پاياننامه است. دروس اصول فقه تخصصي و فقه تخصصي (کفايه و مکاسب) به علاوة يکي از دروس تخصصي هر رشته، پيش از ظهر هر روز برگزار شده و ساير دروس اکثر رشته ها، بعدازظهرها ارائه ميشود.

 

دفترچه راهنمای پذیرش                 ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید