آخرین خبرها

ترجمه کتاب «الرعایة» توسط عضو هیئت علمی اداره کل آموزش

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ربانی بیرجندی، عضو هیئت علمی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی کتاب «الرعایة؛ لحال البدایة فی علم الدرایة» شهید ثانی(شیخ زین الدین بن علی العاملی) را به زبان فارسی ترجمه کرد.

این استاد حوزه علمیه در انتهای این کتاب بیان کرد است «ترجمه این کتاب را در ماه هشتم(آبان ماه) سال ۸۹ در مشهد مقدس کنار قبر منور امام هشتم حضرت رضا(ع) در مدرسه عالی نواب آغاز نمودم و آن را در هشتم فروردین ۱۳۹۰ در روستای گازار در خانه مرحوم پدرم آیت الله شیخ محمد ربانی به پایان رساندم».

این کتاب توسط انتشارات «دلیل ما» در ۳۰۰ نسخه و در ۵۱۵ صفحه چاپ و منتشر شده است و قیمت آن در فروشگاه های قم، تهران و مشهد ۴۰ هزار تومان می باشد.

بنابراین گزارش، شهید ثانی از فقیهان و عالمان نام آوری است که در گستره تاریخ امامیه نظیر او شخصیت هایی به ندرت پیدا می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی در مقدم‌ی ۲۱۲ صفحه ای این کتاب ضمن معرفی این عالم فرزانه بیان کرده است «این نوشتار در باره شخصیت این عالم سترگ جهان تشیع است که بر پیشانی تاریخ بشریت درخشیده است. بسیاری از عالمان تاریخ نگار به ویژه آنان که در تاریخ فقیهان و عالمان و برجستگان تاریخ یادداشتهایی داشته و قلم فرسایی کرده اند».

 

دیدگاهتان را بنویسید