آخرین خبرها

تاسیس و برگزاری دوره ها و رشته های تخصصی سطح سه فرهنگ و ارتباطات بصورت مجازی در آینده نزدیک

شبکه معالم ـ با شروع بیماری کرونا که لزوم آموزش های مجازی در فضای آموزش عالی کشور مد نظر قرار گرفت، این گروه آموزشی تمامی دوره های خود را بصورت آنلاین و تعاملی با استفاده از سامانه های اسکای روم و ادوبی کانکت آغاز کرد.
به گزارش معالم، دکتر ابراهیم داودی استادیار دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مدیر گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی گفت: علیرغم وجود مشکلات فراوان با پیگیریهای زیاد صورت گرفته تمامی دوره های آموزشی رسمی و کاربردی تحت نظارت گروه با استفاده از این سامانه ها برگزار شد که با استقبال خوب طلاب کلاس ها به شکل آنلاین برگزار شد. در این راستا گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیازمند ارائه آموزش هایی به اساتید و دانش پژوهان بود که با تهیه کلیپ های آموزشی و تدریس روش استفاده از سامانه های مجازی، معرفی سامانه های مجازی و ظرفیت های این سامانه ها به اساتید و دانش پژوهان زمینه شروع دوره ها را فراهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از ظرفیت ها که مورد استفاده قرار گرفت، استفاده از نرم افزار های وبیناری برگزاری نشست های تخصصی و هفتگی که برای دانش پژوهان در حوزه ارتباطات بین الملل برای طلاب و فضلای حوزه در سطح پیشرفته به زبان انگلیسی برگزار شد که این نشست ها به طور منظم و از طریق سامانه اسکای روم و ادوبی کانکت در قالب وبینار برگزار شد.
دکتر داودی اضافه کرد: استفاده از سیستم های آموزش آنلاین برای دوره های تخصصی و عالی تربیت مترجم انگلیسی و عربی این دوره تا کنون در بازه زمانی سه ترم استفاده شده و دوره های آنلاین آن مورد استقبال قرار گرفته و ترم پایانی آن در پاییز ۹۹ در حال برگزاری است.
وی گفت: پس از اتمام دوره ها با استفاده از سامانه های آموزشی مثل گوگل فرم و سامانه های دفتر تبلیغات اسلامی بحث ارزشیابی اساتید به صورت آنلاین با ارائه نمودار و تحلیل انجام شد و بعد از آن آزمون ها به صورت آنلاین و در نظر گرفتن پروتوکل های امنیت آزمون و تخصیص زمان های مورد نظر انجام شد.
مدیر گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی افزود: تاسیس و برگزاری دوره ها و رشته های تخصصی سطح سه بصورت مجازی از طرف این گروه آموزشی در حال پیگیری است که امید است این گروه بتواند با برگزاری دوره های رسمی منطبق بر اقتضائات آموزش انلاین زمینه استفاد ه از اساتید و اندیشمندان از سرتاسر دنیا را در تدریس برخی دروس مقدور سازد. فرامرزی بودن و خارج شدن از محدودیت مکان و امکان مدیریت بهینه زمان از ویژگیهای مهم آموزش مجازی است که امکان شرکت دانش پژوهان و تدریس اساتید مطرح را از اقصی نقاط دنیا فراهم می کند که گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات درصدد استفاده از حداکثر این ظرفیتها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید