آخرین خبرها

اشتغال به علم آموزی به ویژه علوم دینی بزرگترین نعمت در زندگی انسان است

به گزارش شبکه معالم، حجت الاسلام و المسلمین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه ضمن بازدید از مرکز تخصصی طوبی در نشستی که با حضور طلاب خواهر سطح سه مرکز تخصصی طوبی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و برکات علم آموزی در مکتب اهلبیت علیهم السلام، گفت: طبق آیات اهلبیت علیهم السلام علم نوری است که در قلب عالم جای می‌گیرد و خاصیت نور روشنی و روشنایی بخشی به دیگران است، لذا توفیق علم آموزی نعمت بزرگی است که طبق آیه شریفه «و اما بنعمـﺔ ربک فحدث» همواره باید به آن توجه داشت. چرا که یکی از مواردی که می‌کند توجه به نعمت‌های خداست. این باعث می‌شود که در عبودیت و شکرگذاری موفق‌تر باشد. اما علم تنها برای دانایی نیست بلکه قدم بعدی نشر آن است، فرق اولیاء خدا با سایر این است که فقط خودشان اهل نجات نیستند بلکه دست بشر را برای سعادت و نجات میگیرند.

لذا طلاب علوم دینی نیز باید با تکیه بر علم و حکمت کار پیغمبران علیهم السلام را که همان آگاهی بخشی و پاسخ به شبهات موجود انجام دهند، که البته سختی ها و مخالفتها و … از ویژگی های این حرکت است، چنان که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم تا قبل از بعثت و انذار مردم‌ نزد مردم مکه حتی مشرکان بسیار محترم بودند و اما از زمانی که مامور به انذار شدند، با مخالفت آنان مواجه شدند.

وی در ادامه به معرفی اجمالی مرکز خدمات حوزه علمیه و شرایط و ضوابط بهرمندی طلاب از خدمات این مرکز پرداخت و در پایان به سوالات حاضران پاسخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید