آخرین خبرها

آغاز ثبت نام رشته های تخصصی سطح سه حوزه ویژه برادران

حجت الاسلام سید جواد هاشمی، رییس اداره آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با شبکه معالم، گفت: مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مرکزی علمی – آموزشی است که به منظور نهادينه‌سازي آموزش‌هاي تخصصي علوم و معارف اسلامي، براي طلاب و فراگيران حوزه تأسیس شده است. توسعة ظرفيت انساني حوزة علميه در قلمرو آموزش‌های نوآمد اسلامي و تحقيقات ژرف‌نگر، در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:  مرکز تخصصی آخوند خراسانی با پشتوانه تجربه‌های پیشین و با هدف ارتقا و توسعة آموزش‌های حوزوی در قالب پنج رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآن، علوم و معارف حدیث، فقه مقارن، کلام مقارن و فلسفه و کلام اسلامی فعالیت خود را پی‌گرفته است.

وی افزود: این مرکز تخصصی با در اختيار داشتن ۳ گروه آموزشي؛ «علوم قرآن و حديث»، «فقه و مباني اجتهاد» و «فلسفه و کلام اسلامي»، ۸ عضو هيئت علمي و ۳۳ استاد پيوسته، به طراحي و برگزاري رشته‌هاي گونا‌گون علوم اسلامي ـ با توجه به نيازهاي آموزشي متنوع و ترکيبي حوزه علميه‌ مشهدـ مي‌پردازد.

هاشمی در خصوص امتیازات جذب در این مرکز به موارد ذیل اشاره کرد:

  • اعطای مدرک رسمی سطح سه حوزه علمیه خراسان؛
  • بهره‌مندی از اساتید توانمند حوزه و دانشگاه و فضای آموزشی مجهز؛
  • برنامه درسی معطوف به افق‌های علمی نوین، پرورش تفکر و تجربه تحقیق؛
  • امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان در مقطع تحصیلی سطح چهار و دکترای تخصصی؛
  • بهره‌مندی از کتابخانه تخصصی، بانک چند رسانه‌ای و مشاوره‌های آموزشی و پژوهشی؛
  • انتشار مقالات در نشریات دفتر تبلیغات اسلامی و عضویت در حلقه‌های علمی و تبلیغی؛
  • بهره‌مندی از خوابگاه و امور رفاهی برای طلاب شهرستان؛
  • اعطای جوایز و کمک هزینه تحصیلی.

  وی با بیان این که طلاب می بایست حداکثر تا اول تیرماه جهت تکميل فرم ثبتنام و تعيين اولويت رشتة تحصيلي به صورت اينترنتي از طریق سامانه پذیرش به آدرس  paziresh.dte.irثبت نام نمایند.

رییس اداره آموزش با اشاره به این که آزمون ورودي ساعت ۱۶چهارشنبه ۹۶/۰۴/۲۲ برگزار می شود، گفت: مدت تحصيل در هر يك از چهار رشته، دو ونیم سال بدون احتساب پاياننامه است. دروس اصول فقه تخصصي و فقه تخصصي (کفايه و مکاسب) به علاوة يکي از دروس تخصصي هر رشته، پيش از ظهر هر روز برگزار شده و ساير دروس رشته، بعدازظهرها ارائه ميشود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید