آخرین خبرها
الهی خراسانی
الهی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین الهی خراسانی به ریاست میز تخصصی توسعه وتوانمندسازی علوم اسلامی در دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منصوب شد

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی، مدیر کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حفظ سمت از سوی حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا، رییس قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی به عنوان رییس میز «توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی» منصوب شد.

مأموریت این میز، زمینه سازی جهت رشد علوم اسلامی متناسب با نیازهای جامعه معاصر در ابعاد ملی و بین المللی است.

در بخشی از این حکم آمده است:

با ظهور انقلاب اسلامی و به تبع آن حضور احکام اسلامی در فعالیت­های سیاسی و اجتماعی و نیز با توجه به مواجهه گسترده و پیچیده با اقتضائات جامعه کنونی و علوم مربوط به آن، به فعلیت رساندن ظرفیت­های علوم اسلامی بیش از پیش ضروری می­ نماید.

در این راستا دفتر تبلیغات اسلامی در دوره جدید فعالیت­های خود یکی از مهم­ترین اولویت­ های خود را به منظور ایفای نقش بایسته در جامعه اسلامی، «توسعه و توانمند­سازی علوم اسلامی» تعریف کرده است تا با رویکرد آسیب­ شناسانه، سیاست­ پژوهانه و سیاست ­گذارانه بتواند با تجمیع منابع و هدایت و جهت­ دهی آن به سوی رفع موانع پیش رو سهمی شایسته داشته باشد.

 نظر به توانمندی­های علمی و مدیریتی و نیز برخورداری از رویکرد راهبردی و سیاست­ گذارانه، حضرتعالی به ریاست میز «توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی» منصوب می­گردید. انتظار می­رود با توجه به پیچیدگی­ها و حساسیت­های این حوزه مأموریتی با ایجاد همدلی و استفاده حداکثری از ظرفیت­ های موجود در دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه به اهداف کلان پیش رو، دست یابیم.

دیدگاهتان را بنویسید