آخرین خبرها

یک مبلغ مذهبی باید نسبت به مسائل روانی اینترنت آگاهی داشته باشد

به گزارش شبکه معالم، حجت الاسلام سید مهدی روحبخش، کارشناس فضای مجازی در دوره توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش که با مشارکت کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و مرکز تخصصی آخوند خراسانی برگزار شد، با بیان این که یکی از پر کاربردترین واژه های رهبر انقلاب به خصوص در سال ۹۵ فضای مجازی است، گفت: چه کارهایی را باید در خصوص فضای مجازی در مدارس رعایت کنیم؟ اگر می خواهیم به عنوان یک فرد تأثیرگذار در مدارس باشیم باید آگاهی و شناخت خوبی نسبت به فضای مجازی داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مظلومیت های فضای مجازی این است که بسیاری از افراد با کمترین آشنای با این فضا گمان می کنند که در این خصوص تخصص داشته و اعلام نظر می کنند.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به این که برای آشنایی با ساختار و اصول رسانه(سواد رسانه ای) و نیز با مبانی دینی آشنایی داشت، تصریح کرد: رسانه مجازی همانند سفره ای است که در خود همه چیز را قرار داده است. اگر به عنوان مبلغ مذهبی نسبت به تکنولوژی های جدید آشنایی نداشته نباشیم، نمی توانیم در مواجهه با آن ها مقابله کنیم.

وی با بیان این که استفاده از اطلاعاتی که توسط غرب تولید می شود در کشور ما بسیار سهل الوصول شده است، متذکر شد: یک روحانی باید نسبت به مسائل روانی اینترنت آگاهی داشته باشد.

حجت الاسلام روحبخش خاطرنشان کرد: امروز دیگر فردی مطلبی را حفظ نمی کند چون در اینترنت وجود دارد و اگر می خواهد به مطلبی دست پیدا کند، آن را در اینترنت سرچ کند و ممکن است مطلب غلط باشد و این جستجو قدرت فکر کردن را از او می گیرد.

وی با هشدار نسبت به این مسأله که با فضای مجازی داریم قدرت تفکر را از دست می دهیم، توصیه کرد: طلاب و مبلغان مذهبی بایستی کتاب «کم عمق ها» را مطالعه نمایند.

وی نیز توصیه کرد: در راستای پاسخ به آسیب ها بجای نفی شاگردانتان پیشنهاد دهنده باشید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید