آخرین خبرها

گزارش تصویری از مباحثات طلاب مرکزتخصصی آخوندخراسانی

شبکه معالم ـ گزارش تصویری جلسات مباحثه طلاب مرکز تخصصی آخوند خراسانی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بر روی شبکه معالم بارگذاری شد.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، جلسات محباحثه طلاب و دانش پژوهان رشته های تخصصی سطح سه مرکز تخصصی آخوند خراسانی در سه مبحث «اصول فقه تخصصی2»، «فقه تخصصی2» و «نهایة الحکمه» توسط آقایان شاکری، میهن دوست و صادقی ساعت 7 و 10 صبح روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته  برگزار می شود.

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید

مباحثه معمولاً پس از درس برگزار می‌شود. بین دو تا چند نفر در هر مباحثه شرکت می‌کنند. اساتید توصیه می‌کنند که مباحثات سه نفره باشد تا نه شلوغ باشد و نه در صورت غیبت یکی تعطیل شود. در هر جلسه یک نفر عهده‌دار بازگویی درس پیشین می‌شود و دیگران به نقد و اشکال و تصحیح می‌پردازند. متکلم مباحثه یا به ترتیب خاصی مشخص می‌شود یا با قرعه. گاهی با خود کتاب قرعه می‌زنند و آن‌که عدد فرد صفحه‌اش بیش‌تر باشد، گوینده می‌شود. مباحثه در سال‌های دروس مقدمات و سطح، کتاب‌محور است و غالباً پس از چندین ساعت پس از اخذ درس از استاد انجام می‌شود. اما در دورهٔ خارج بیش‌تر پیش از درس است، که به آن پیش‌مباحثه گفته می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید