آخرین خبرها

گزارشی از کمیته جذب رشته های تخصصی سطح سه مرکز تخصصی آخوند خراسانی

به گزارش شبکه معالم، کمیته جذب مرکز تخصصی آخوند خراسانی ویژه پذیرش طلبه در رشته های تخصصی با حضور آقایان(به ترتیب الفبا) محمدجواد استادی، کاظم توکلی، بهزادحسن نژاد، ابراهیم داودی، علی رحمانی، مهدی رضوی، بلال شاکری، مهدی علمی حسینی، جواد نعمتی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی، مدیر مرکز تخصصی آخوند خراسانی در این جلسه گفت: مجموعه مرکز آخوندخراسانی به عنوان یک مرکز پیشگام در حوزه خراسان و نیروهای با تجربه و با ظرفیت بالا که در اختیار اداره کل است توقع می‌رود که ما بتوانیم با برنامه‌ای منسجم‌تر، دقیق‌تر، هدفمندتر و واقعی‌تر جذب مناسبی را رقم بزنیم و از نیروی توانمندی که در حوزه علمیه وجود دارد بهره حداکثری را ببریم.

وی افزود: در مرحله جذب اکتفا به قبل که پیامک و پوستر بوده کافی به نظر نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کرونا و همچنین کاهش جذب حوزه و از طرفی تعدد مراکز و مؤسسات تخصصی (بیش از ۱۵مرکز و مدرسه) نیازمند به برنامه‌های حساب شده‌تر است، بنابراین ضرورت داشت به مسأله جذب به صورت پروژه‌ای نگاه کنیم.

اقای استادی در این جلسه گفت: کمیته جذب مختص پذیرش امسال نباشد و فعالیت آن در آینده هم ادامه داشته باشد برای دوره‌های آینده از الان به فکر باشیم. مشکل جذب باید تبدیل به مساله شود و سپس متغیرها شناسایی شوند ارتباط متغیرها را پیش‌بینی کنیم و سپس به وسیله رویکردهای دانشی، مساله را حل کنیم.

وی افزود: مساله ما بحث مصرف کننده است باید ویژگیهای مصرف کننده، ذائقه و نیازهای او شناسایی شود و براساس آن محصول یا دوره آموزشی طراحی کنیم.

اقای رضوی نیز بیان داشت: کسی که می خواهد وارد یک فضا شود دنبال تخصص‌گرایی است تخصص در عرصه‌های مختلف خودش را نشان می دهد که یکی از آنها تابلو درب ورودی ساختمان ها است که خیلی مهم است.

دکتر داودی همچنین گفت: که یکی از این مزایا و ظرفیتهایی که ما داریم جذب و فعال کردن ظرفیت بالفعل و بالقوه دانشگاه باقرالعلوم(ع) است. تحرکات گروه‌ها آموزشی جهت رشته‌های جدید و جذاب و نو که خودِ نوبودن رشته مزیت رقابتی است.

دکتر حسن نژاد در این جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به بازه زمانی کوتاه باید به دنبال بازاریابی مستقیم و ارتباط با طلبه نظیر؛ پیامک، ایمیل، تماس تلفنی، استفاده از افراد مرجع باشیم. در بلند مدت با توجه به اینکه محصول ما خدمت آموزشی محض است ما باید طراحی برنامه بازاریابی جامع داشته باشیم.

وی افزود: حضور هیئت علمی در مرکز تخصصی آخوند خود یک زیر ساخت مهمی است و باعث تمایز ما نسبت به سایر مراکز است.

دکتر شاکری نیز گفت: ایجاد قرارگاه نظیر قرارگاه‌هایی که حوزه به سمتش رفته ماننند فقه، علوم عقلی و … ما هم پیشنهاد دادیم که قرارگاه علوم اسلامی مقارن را مطرح و راه اندازی کنیم

وی افزود: پیشنهاد می‌شود هیئت امنایی شویم، ساختمان مستقل داشته باشیم و یا حداقل به دنبال روابط عمومی مستقل برای مرکز باشیم و تیپ مرکز را از تیپ اداری به سمت حوزوی سوق دهیم و تجهیز کنیم.

اقای توکلی بیان کرد: ساختمان مستقل برای مرکز در بیرون از مجموعه دفتر پیشنهاد می‌شود که این امر خود باعث شناخته شدن مرکز در حوزه‌های علمیه و سایر نهادها می‌شود. پس از انحلال مرکز آموزشی زبان و ارتباطات اسلامی که در مرکز طوبی فعلی فعالیت می‌کرد پیشنهاد شد مرکز تخصصی آخوند در آن مرکز فعالیت کند که متاسفانه این کار بنا به دلایلی صورت نپذیرفت و این باعث ضربه به مرکز آخوند شد. اگر مرکز طوبی نسبت به مرکز آخوند شناخته شده‌تر است اصلی‌ترین دلیل آن ساختمان مستقل است.

دیدگاهتان را بنویسید