آخرین خبرها

کتاب «واکاوی معجم رجال الحدیث» چاپ شد

به گزارش خبرنگار شبکه معالم ـ کتاب «واکاوی معجم رجال الحدیث» به ضمیمه منهج شناسی فقهی رجالی آیت الله العظمی خویی توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ربانی بیرجندی، عضو هیئت علمی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به رشته تحریر در آمده است.

رجال الحدیث یکی از زمینه های اصلی شکوفایی دانش حدیث شناسی بوده و ابزار مهمی برای سنجش صحت و اعتبار احادیث به شمار می آمده است. از نخستین دوره های اسلامی، عالمان دین آثاری پر برگ و بار در علم رجال نوشته اند. دانشنامه های سترگ رجالی حاصل سالها تلاش و کنکاش عالمان دینی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی در پیشگفتار این کتاب نوشته است: در این نوشتار در صدد شناسایی محتوایی و درونی این کتاب هستیم تا از نوع تألیف و نحوه برداشت آن با خبر شویم؛ شمه ای ناقابل با هزاران تسامح، شاید اندکی در چشمان تیزبین خوانندگان نمود یابد.

کتاب «واکاوی معجم رجال الحدیث» در ۲۰ فصل و ضمیمه آن نیز در ۶ فصل، در ۵۵۷ صفحه با تیراژ هزار نسخه به قیمت ۲۸ هزار تومان در قطع وزیری از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

گفتنی است، کتاب «واکاوی معجم رجال الحدیث» هم اکنون در فروشگاه های کتاب بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در شهرهای مشهد و قم به فروش می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید