آخرین خبرها
سرگذشت فرهیختگان
سرگذشت فرهیختگان

کتاب «سرگذشت فرهیختگان خراسان جنوبی» چاپ و منتشر شد

به گزارش شبکه معالم، کتاب «سرگذشت فرهیختگان خراسان جنوبی؛ سرگذشت فشرده بیش از بیست تن از عالمان و فرهیختگان خراسان» به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ربانی بیرجندی، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی تألیف شد.

وی در مقدمه این کتاب با اشاره به این سخن از رسول خدا که می فرمایند «کسی که زندگانی مؤمنی را تاریخ نگاری نماید به مثابه آن است که او را احیا کرده است» آورده است: در این نوشتار گذشته از بازگو کردن برخی مقاطع تاریخی مربوط به مناطق تبلیغی علما، سعی بر آن بوده نشانه هایی از رونق حوزه های علمیه آن سامان و جایگاه آن در پرورش و بالندگی علما نیز تصویر شود. البته از این رهگذر، شناخت جامعه شناسانه فرهنگ و پیشینه تدین مردم منطقه میسور خواهد شد.

در این اثر برخی از اجازات عالمان برجسته وجود دارد که نخستین بار است که مجال انتشار می یابد. همچنین از تاریخ شفاهی و خاطرات افراد حاضر در مقاطع تاریخی همچون نقل خاطرات از حضور مقام معظم رهبری در بیرجند قبل و بعد انقلاب بی بهره نبوده است.

وی نیز بیان کرده است: این نوشتار ناظر به نکات تاریخی، علمی، حوزوی، تربیتی و اخلاقی با محوریت علمای خراسان جنوبی است و هیچگونه هدف دیگری را تعقیب نمی کند.

کتاب «سرگذشت فرهیختگان خراسان جنوبی» در ۳۰۴ صفحه در قطع رقعی با شمارگان ۱۰۰۰ توسط نشر دانش حوزه به مبلغ ۲۵ هزار تومان چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید