آخرین خبرها
جذابیات در رسانه دینی
جذابیات در رسانه دینی

کتاب «جذابیت در رسانه دینی» منتشر شد

به گزارش شبکه معالم، کتاب «جذابیت در رسانه دینی» حاصل پژوهشی در زمینۀ عنصر جذابیت در رسانه دینی است که با تمرکز بر برنامه‌های گفتگومحور تلویزیونی انجام شده است. کتاب حاضر توسط نشر سدید (انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)  و به اهتمام مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است.

در معرفی این اثر آمده است:

یکی از مفاهیم کلیدی در بحث از رسانه، مفهوم جذابیت در رسانه است. همان‌طور که می‌دانیم امروزه موفق‌ترین رسانه، رسانه‌ای است که بتواند بیشترین مخاطب را جذب کند.

در یک رسانۀ دینی علاوه خواستۀ مخاطب، دین و پیام دینی نقش محوری دارد. مخاطب تا زمانی که جذب تلویزیون نشود امکان تأثیر روی او و انتقال پیام وجود ندارد. در این کتاب به مؤلفه‌های جذابیت دینی در برنامه‌های گفتگومحور تلویزیونی پرداخته شده است. این پژوهش پس از در نظر گرفتن چارچوب اسلامی و دو مؤلفۀ اساسی خلاقیت و رعایت ذائقۀ فرهنگی جامعه، ۵ عامل مجری، میهمان، موضوع، طراحی و دکور را به عنوان مؤلفه‌های جذابیت برنامه‌های گفتگومحور در نظر گرفته است و پس از توضیح این موارد به ویژگی‌های هر کدام می‌پردازد.

لازم به ذکر است چاپ اول این کتاب در ۱۷۶ صفحه و به قیمت ۸,۰۰۰ تومان در بهار ۹۵ منتشر شده است.

برای تهیۀ نسخۀ چاپی این کتاب می‌توانید به سایت مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید مراجعه نمایید. نسخۀ الکترونیک این کتاب نیز به‌زودی در نرم‌افزارهای کتاب‌خوان طاقچه و فراکتاب قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید