آخرین خبرها

کارگروه تعاملات همکاری های علمی و آموزشی تشکیل شد

گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، آقای سید محمد تقی شوشتری، مدیر کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این دیدار به تشریح مجموعه فعالیت های این اداره کل پرداخت و با ارزیابی مثبت سایر فعالیت های آموزشی گفت: وجود مراکز آموزشی سه گانه و همچنین بهره مندی از ادارات ستادی در اداره کل آموزش به روند فعالیت های آموزشی کیفیت بخشیده است.

وی بر استفاده از ظرفیت های آن سازمان تأکید و خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی آماده است تا سازوکاری برای تعامل با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهیه شود و براساس آن طرفین به اهداف مشترک خود دست یابند.

پس از سخنان مدیر کل آموزش، حجت الاسلام و المسلمین محمد نوروزی، مدیر مرکز آموزشی شیخ بهایی، حجت الاسلام و المسلمین علی رحمانی، مدیر مرکز تخصصی آخوند خراسانی و حجت الاسلام دکتر هادی مصباح، ریس اداره پژوهش، گزارشی از فعالیت های علمی زیر مجموعه خود ارائه کردند.

در ادامه این نشست آقای سید حامد ملکوتی تبار، رئیس نمایندگی ‌سازمان ‌فرهنگ‌ و ارتباطات ‌اسلامی‌ در مشهد به پیشینه شکل گیری این سازمان اشاره کرد و متذکر شد: این سازمان مجرای قانونی فعالیت های تبلیغی و اعزام مبلغ به خارج از کشور است و می تواند جهت آموزش های تمامی فعالیت های آکادمیک علمی و آموزشی در رشته های مختلف همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به وجود ۸۳ نمایندگی فرهنگی در خارج از کشور بیان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همانند دوبال هستند و هماهنگی این دو نهاد با یکدیگر به موفقیت فعالیت های خارج از کشور منجر خواهد شد؛ لذا ضروری است که فعالیت های این دو نهاد مکمل یکدیگر باشد، چرا که سازمان بدون همراهی دفتر در خارج از کشور دستش خالی خواهد ماند و دفتر نیز بدون همراهی سازمان عرصه ورود به فضاهای خارج از کشور را کمتر پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که هر آن چه که در اختیار سازمانهاست متعلق به نظام بوده و باید در خدمت نظام اسلامی قرار گیرد، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه دوره های آموزشی و توجیهی مبلغان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی ویژه برخی از مهمانان علمی خارجی می تواند نقش ایفا کند.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام محمد رسول رمضانی، مسئول اعزام مبلغ سازمان فرهنگ و ارتباطات به بیان و ارائه راهکارهایی جهت تعامل دو مجموعه پرداخت.

در پایان این نشست، کارگروهی جهت انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و نمایندگی ‌سازمان ‌فرهنگ‌ و ارتباطات ‌اسلامی‌ در مشهد با حضور نمایندگانی از طرفین تشکیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید